Stránka 1 z 5

Technika a my

Napsal: 12.06.2011, 12:02
od Andycat
mašiny 8-)

Re: Technika a my

Napsal: 12.06.2011, 12:07
od Andycat
až moc zapálený do práce :lol:

Re: Technika a my

Napsal: 17.06.2011, 20:54
od Andycat
drobek 775F

Re: Technika a my

Napsal: 25.06.2011, 11:29
od Andycat
opravička :)

Re: Technika a my

Napsal: 25.06.2011, 11:57
od PoMa
Tady asi nejde říct "kolečko se polámalo" :lol:

Re: Technika a my

Napsal: 25.06.2011, 13:50
od Andycat
Ne ne , opotřebovalo . :D

Technika a my

Napsal: 03.07.2011, 11:05
od Andycat
Phoenix-Zeppelin ukázal dvě různé aplikace motoru Caterpillar C18 ACERT v netradičním pojetí. Na ostravské haldě Ida se proti sobě postavili pevný dampr Cat 772 a závodní speciál Tatra 815 – oba stroje osazené motorem Cat C18 ACERT. Ukázky výkonu, jízdních vlastností a ovladatelnosti obou strojů naplno vyzdvihly univerzální využití této pohonné jednotky. Z reakce řidičů obou strojů i návštěvníků, kteří se mohli oběma stroji svézt, bylo patrno, že Caterpillar si místo mezi předními výrobci průmyslových motorů drží oprávněně.

„Caterpillar vyrábí motory do průmyslového využití, se kterými se v osobních vozidlech nesetkáte. Můžete je najít při průmyslových aplikacích jako zástavbové motory nebo ve velmi těžkých nákladních vozech,“ řekl František Nový, vedoucí prodeje energetických systémů ze společnosti Phoenix-Zeppelin. „Motor Cat C18 ACERT patří k nejuniverzálnějším jednotkám v portfoliu Phoenix-Zeppelin. S drobnými modifikacemi jej lze použít i jako hnací agregát závodního automobilu,“ dodal František Nový.

Návštěvníci mohli poznat, jaké je projet se v závodním speciálu Tatra 815 a srovnat tento zážitek s jízdou v pevném dampru Caterpillar 772. Oba stroje se liší konfigurací a využitím, ale spojuje je srdce bijící pod kapotou – motor Caterpillar C18 ACERT. Žlutočerný dampr o nosnosti přes 45 tun pohání motor Cat C18 ACERT o výkonu 399 kW. U závodního speciálu konstruktéři upravili standardní výkon jeho motoru na plných 710 kW.

Přeplňovaný šestiválec s chlazením plnicího vzduchu Cat C18 ACERT se vyznačuje rychlou odezvou na pokyny řidiče a vynikajícím výkonem i v nejnáročnějších podmínkách. Tuto vlastnost ocenil pilot Tatry 815 Marek Spáčil při dakarské rallye, kdy náročné podmínky a terén prověřili výkon motoru na maximum. „Společnost Phoenix-Zeppelin nás podpořila při montáži a seřizování motorů do našeho zeleného závoďáka a spolupráce s jejími techniky je vynikající,“ řekl Marek Spáčil, řidič Tatry 815 a účastník Rallye Dakar 2011.

„Tuto akci jsme uspořádali, abychom ukázali všestranné využití motorů Caterpillar,“ řekl vedoucí ostravské pobočky Phoenix-Zeppelin Aleš Štěpanda. „Návštěvníci svištěli po haldě rychlostí přes sto kilometrů v hodině a poté se projeli ve stroji, který plně naložen váží 82,5 tuny. Oba stroje pohání stejný typ agregátu – Cat C18 ACERT,“ dodal Aleš Štěpanda

Re: Technika a my

Napsal: 03.07.2011, 11:08
od PoMa
Sloučeno

Re: Technika a my

Napsal: 03.07.2011, 11:12
od Andycat
.Caterpillar 772

Čistý výkon motoru: 399 kW
Hmotnost dampru: 37 100 kg
Nosnost nákladu: 45 400 kg
Průměrná spotřeba na mth.: 50 litrů
Maximální rychlost: 79,7 km/h
Převodovka: 7 rychlostí
Jmenovité otáčky: 1 800 ot/min.
Palivová nádrž: 530 litrů
Max. točivý moment: 2 696 Nm
Zdvihový objem: 18,1 litru

Zajímavost: Dampr Cat 772 lze napojit na systém Cat Product Link, který monitoruje všechny potřebné atributy stroje od spotřeby až po jeho zatížení v čase. Mnozí majitelé své strojníky na základě těchto dat hodnotí a dále je vzdělávají, aby dosáhli efektivnějšího provozu dampru

Re: Technika a my

Napsal: 03.07.2011, 11:13
od Andycat
Tatra 815

Čistý výkon motoru: 710 kW/ 2 100 ot/min
Max. točivý moment: 3 500 Nm/ 1 300 ot/min
Zdvihový objem: 18,1 litru
Přeplňování: dvě turbodmychadla Cat, dva mezichladiče s elektrickými ventilátory
Hmotnost: 9700 kg (plně připraveno pro závod)
Spotřeba na kilometr: 50-120 l/100km (dle náročnosti terénu)
Maximální rychlost: 175 km/h – pro Rallye Dakar pořadatel omezil na max.150 km/h
Palivové nádrže: 9 00 litrů (celkem 3 nádrže)
Převodovka: 10 rychlostí (standardni 5 stupňová převodovka Tatra s „půlkama“)
Přídavná převodovka 2 rychlosti (želva/zajíc) – řaditelná za jízdy bez nutnosti zastavení

Zajímavosti:
• podvozek TATRA s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými koly
• vzduchové pérování na obou nápravách, doplněné speciálními závodními tlumiči Reiger s možností změny nastavení jejich charakteristiky dle druhu terénu
• centrální dohušťování pneumatik ovládané přímo z kabiny řidiče
• uzávěrky obou osových diferenciálů
• kabina Tatra s vestavěným ochranným rámem pro tři členy posádky
• každé sedadlo s šestibodovými bezpečnostními pásy.

Re: Technika a my

Napsal: 03.07.2011, 18:12
od Andycat
souboj titánů ;)

Re: Technika a my

Napsal: 03.07.2011, 19:08
od Vlada Altea XL
ty ses asi velky nadsenec techto velkotonaznich stroju, ze ?
nebo s nima primo pracujes ?

Re: Technika a my

Napsal: 03.07.2011, 22:30
od PoMa
Spíš jen opravuje

Re: Technika a my

Napsal: 04.07.2011, 14:58
od Andycat
jsem jejich takový doktor :lol: :lol: :lol:

Re: Technika a my

Napsal: 04.07.2011, 18:12
od Vlada Altea XL
CATerpillar Doctor.... :lol: :lol: to je dobry..tak hlavne ze te to bavi a uzivis se...jinak pekne fotky...

Re: Technika a my

Napsal: 27.07.2011, 19:04
od Andycat
dnes výměna engine :lol:

Re: Technika a my

Napsal: 13.08.2011, 13:02
od Andycat
filtry mot. oleje :lol:

Re: Technika a my

Napsal: 09.10.2011, 14:58
od Andycat
drobnůstka 8-)

Re: Technika a my

Napsal: 09.10.2011, 15:16
od PoMa
...ja vam to stale rikal, nebrat uplatky, nebo se z toho zblaznite :-D

Hezka drobnost, skoda, ze jsem si odvykl nosit hodinky :-D

Re: Technika a my

Napsal: 09.10.2011, 15:20
od vojtishek
ale to ja zas rad nosim :)