Elektromobilita - kolik ještě dotací spolyká?
Napsal: 12.02.2020, 01:06
Elektromobilita se stává velkým problémem. Dotace tečou, lži plynou a stále to nějak moc drhne. Druhý rok jsme svědky vymývání mozku jedním PR článkem za druhým ohledně elektromobility. Neustále padají prodejní rekordy v desítkách nebo stovkách kusů. Neustále vyvijíme nové baterie. Elon Musk slibuje slíbené. Evropská Unie zakazuje vjezdy do center špinavcům na naftu atd atd.. Žijeme rozhodně v zajímavé době, kdy se ze spalováku stává něco odporného a elektromobil je pohlazením a zázrakem pro každou lištičku a delfínka. Nic z toho by nevadilo, kdyby se kruh točil, ale on se točit přestává.
Každá nová technologie, která je průlomová se šíří jako mor a odspodu mění celou společnost. Elektromobily i přes masivní podporu dotacemi a poškozování spalováků nepřináší vysněné prodeje. Evropská Unie křičí, že elektromobilu u výfuku nenaměřila žádné emise. Ještě si totiž nepřipustili, že elektromobil má výfuk za městem u první uhelné elektrárny. Bratři víry Muskovovi obráží diskuze a píší stohy litanií, které bezmezně propagují všechno co spotřebovává elektriku a má alu kola s aplikací. Jeden stát za druhým se předhání v tom, kdy nám zakážou standardní vozidla. Státy doslova rozdávají peníze za nákup elektromobilu. A co je výsledkem?
Výsledkem je strach. Strach z nákupu nového spalovacího vozidla. Stejně tak jako se děsíme peněžní deflace, tak bychom se měli děsit technologické deflace. Nákup nového vozidla se spalovacím motorem tak nějak přestává dávat smysl. Je přeci nesmysl vydat 900 000 Kč za nový spalovák, když ho za 2 roky zakážou a on ztratí hodnotu. Řešením je počkat a koupit si elektromobil. Rychlým výběrem zjistíte, že na trhu žádný konkurenční není. Zákazník odkládá nákup vozidla a čeká... A čeká.. Trh potřeboval takovému zákazníkovi prodat ještě jedno, dvě spalovací auta, aby plynule a čistě přešel na elektrická / vodíková vozidla.
Potrestáni budou všichni. Naši volení zástupci zjistí, že se ekonomika hroutí. Elektromobily začnou být masivně dotovány. Automobilky si na dotacích zahojí ztrátu zisků. Trh ponechaný ve své rizé podobně by sis takto jednoduchou situací poradil. My jsme ale chytřejší než trh a tak se budeme muset novou cestou doslova prodotovat.
Tak kdy si koupíte svoje první auto na baterie do notebooku?
Každá nová technologie, která je průlomová se šíří jako mor a odspodu mění celou společnost. Elektromobily i přes masivní podporu dotacemi a poškozování spalováků nepřináší vysněné prodeje. Evropská Unie křičí, že elektromobilu u výfuku nenaměřila žádné emise. Ještě si totiž nepřipustili, že elektromobil má výfuk za městem u první uhelné elektrárny. Bratři víry Muskovovi obráží diskuze a píší stohy litanií, které bezmezně propagují všechno co spotřebovává elektriku a má alu kola s aplikací. Jeden stát za druhým se předhání v tom, kdy nám zakážou standardní vozidla. Státy doslova rozdávají peníze za nákup elektromobilu. A co je výsledkem?
Výsledkem je strach. Strach z nákupu nového spalovacího vozidla. Stejně tak jako se děsíme peněžní deflace, tak bychom se měli děsit technologické deflace. Nákup nového vozidla se spalovacím motorem tak nějak přestává dávat smysl. Je přeci nesmysl vydat 900 000 Kč za nový spalovák, když ho za 2 roky zakážou a on ztratí hodnotu. Řešením je počkat a koupit si elektromobil. Rychlým výběrem zjistíte, že na trhu žádný konkurenční není. Zákazník odkládá nákup vozidla a čeká... A čeká.. Trh potřeboval takovému zákazníkovi prodat ještě jedno, dvě spalovací auta, aby plynule a čistě přešel na elektrická / vodíková vozidla.
Potrestáni budou všichni. Naši volení zástupci zjistí, že se ekonomika hroutí. Elektromobily začnou být masivně dotovány. Automobilky si na dotacích zahojí ztrátu zisků. Trh ponechaný ve své rizé podobně by sis takto jednoduchou situací poradil. My jsme ale chytřejší než trh a tak se budeme muset novou cestou doslova prodotovat.
Tak kdy si koupíte svoje první auto na baterie do notebooku?