pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
Vie niekto ako odpojit hadicu od chladica a vypustit vodu alebo iny sposob ako vypustit vodu potrebujem surne naliat nemrznucu zmes do motora bo bude mrznut v noci ma byt az do - 16 v IRL dikes za rychle odpovede
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
Předem výměnu kapaliny musíš dělat za studeného stavu, pokud si nejsi jistý můžeš pro jistotu vyndat termostat.
Pokud mě paměť nešálí měl by tam být výpustný šroub zespod na chladící kapalinu
.
Musíš použít správnou kapalinu měly by být někde napsána buď v chytré knize a nebo na nádržce chladícího okruhu.
Tipuju to na G12 značení - TL774F. Náplň by měla vydržet 5 let. Můžeš to naředit s destilovanou vodou poměrem 50:50 takže bys měl max využít 3 litrů této kapaliny.
Nezapomeň, že po vypuštění musíš okruh dostatečně vyčistit ( propláchnout ) a to několikrát. Můžeš použít i obyčejnou pitnou vodu avšak destilovaná by byla lepší
U termostatu by měl být odvzdušňovací ventil, kterým pak odvzdušníš při napouštěni.
Hlavně si nastav topení na plně otevřeno ať vyteče vše.
Objem si netroufnu říct, ale počítejme něco kolem 4-6 litrů chladící kapaliny
Jinak:
Nechal sis zkontrolovat na kolik °C tvoje kapalina je ? Ať tento úkol neděláš zbytečně
A zbytečně tím nevyhazuješ peníze ?
Měli by ti to udělat v každém servisu na počkání. Měří se to hustoměrem na měření chladící kapaliny
Můžeš si ho sám zakoupit stojích nějakých 50 Kč = 2 Eura
Snad ti to pomůže
.
Kdybych měl někde chyby nebo nedostatky tak mě klidně někdo opravte nerad bych zaváděl nesmysly
Pokud mě paměť nešálí měl by tam být výpustný šroub zespod na chladící kapalinu

Musíš použít správnou kapalinu měly by být někde napsána buď v chytré knize a nebo na nádržce chladícího okruhu.
Tipuju to na G12 značení - TL774F. Náplň by měla vydržet 5 let. Můžeš to naředit s destilovanou vodou poměrem 50:50 takže bys měl max využít 3 litrů této kapaliny.
Nezapomeň, že po vypuštění musíš okruh dostatečně vyčistit ( propláchnout ) a to několikrát. Můžeš použít i obyčejnou pitnou vodu avšak destilovaná by byla lepší

U termostatu by měl být odvzdušňovací ventil, kterým pak odvzdušníš při napouštěni.
Hlavně si nastav topení na plně otevřeno ať vyteče vše.
Objem si netroufnu říct, ale počítejme něco kolem 4-6 litrů chladící kapaliny

Jinak:
Nechal sis zkontrolovat na kolik °C tvoje kapalina je ? Ať tento úkol neděláš zbytečně

Měli by ti to udělat v každém servisu na počkání. Měří se to hustoměrem na měření chladící kapaliny


Snad ti to pomůže

Kdybych měl někde chyby nebo nedostatky tak mě klidně někdo opravte nerad bych zaváděl nesmysly

Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
dikes za rychlu odpoved no ale som urobil asi kravinu nik neodpisoval a uz bola aj temer uplna tma tak somisiel na vec mal som zastartovany motor a kvapalina bola asi tak ako ma byt na riske medzi minimom a maximom tak som mal motor uz zohriaty a dolial som tam trocha nemrznucej kvapaliny ktovie akej kupena v halfords za EURO 19... dufam ze som tym nic neposral... hustomer nemam ale asi si ho kupim kedze to neni take drahe a zmeram si to sam dikes za pomoc... inak nema niekto dake foto ako sa to robi??? aby som daco neposral nerad by som.. dik moc
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
Zaden termostat nevytahuj, zadne odvzdusneni nehledej, nic neproplachuj.
Na spodnim natrubku chladice je vypousteci ventil s cervenou hlavickou - ten otevri a vypust kapalinu do nadoby. Pritom si sundej vicko z vyrovnavaci nadrzky a otevri si regulaci topeni naplno. Az vytece vsechna kapalina tak sundej i spodni hadici vody do chladice oleje (jestli ma) tenka hadice. Pak uzavri, nalij 3litry G12 a dolij pitnou vodou nad maximum. Nastartuj motor a nech ho pozvolna zahrivat, pricemz udrzuj hladinu dolivanim na maximum (1cm nad stredem banky). Kdyz se zacne z banky kourit zasroubuj vicko banky a nech do sepnuti chladiciho ventilatoru. Az ventilator vypne, tak vypni motor a pockej cca 10 minut. Pak otevri opet vicko pricemz bude sycet tlak z banky. Az dosyci otevri vicko uplne a zpet ho zavri. Je odvzdusneno. Po uplnem vychladnuti motoru si pak jen dolij vodu na hladinu maxima - viz vyse.
jo a tu G12 si kup koncentrat. Danym smisenim to bedes mit na minus 35stupnu, coz je bezne miseni. A napln je CELOROCNI!
Na spodnim natrubku chladice je vypousteci ventil s cervenou hlavickou - ten otevri a vypust kapalinu do nadoby. Pritom si sundej vicko z vyrovnavaci nadrzky a otevri si regulaci topeni naplno. Az vytece vsechna kapalina tak sundej i spodni hadici vody do chladice oleje (jestli ma) tenka hadice. Pak uzavri, nalij 3litry G12 a dolij pitnou vodou nad maximum. Nastartuj motor a nech ho pozvolna zahrivat, pricemz udrzuj hladinu dolivanim na maximum (1cm nad stredem banky). Kdyz se zacne z banky kourit zasroubuj vicko banky a nech do sepnuti chladiciho ventilatoru. Az ventilator vypne, tak vypni motor a pockej cca 10 minut. Pak otevri opet vicko pricemz bude sycet tlak z banky. Az dosyci otevri vicko uplne a zpet ho zavri. Je odvzdusneno. Po uplnem vychladnuti motoru si pak jen dolij vodu na hladinu maxima - viz vyse.
jo a tu G12 si kup koncentrat. Danym smisenim to bedes mit na minus 35stupnu, coz je bezne miseni. A napln je CELOROCNI!
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
parada dik PoMa za radu dufam ze to tam mam tak ako si to popisal ze UK verzia sa dako nelisi od Europskej verzie
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
taky poprosim o radu. mam leona 99 1.6 74kw
po jizde kdy se mi teplota motoru dostane na provozni teplotu, po vypnuti motoru se toci oba ventilatory chladice, stejne jako by bylo venku 30 ve stinu a ja jel pul hodiny do kopce. po cca 10 minutach se ventilatory vypnou. pri kratkych jizdach kdy se motor tolik neohreje to nedela. je vadny cidlo na chladici ktere ovlada ventilatory(hlasi vyzsi teplotu vody driv nez je skutecna) nebo odesla takova ta krabicka pod baterkou co ovlada celou klimatizaci. diky za rady.
po jizde kdy se mi teplota motoru dostane na provozni teplotu, po vypnuti motoru se toci oba ventilatory chladice, stejne jako by bylo venku 30 ve stinu a ja jel pul hodiny do kopce. po cca 10 minutach se ventilatory vypnou. pri kratkych jizdach kdy se motor tolik neohreje to nedela. je vadny cidlo na chladici ktere ovlada ventilatory(hlasi vyzsi teplotu vody driv nez je skutecna) nebo odesla takova ta krabicka pod baterkou co ovlada celou klimatizaci. diky za rady.
[color=#0000FF]SEAT LEON 1999, 1.6 74kw[/color]
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
Podívej se přes diagnostiku kolik ti hlásí oba teplotní čidla teplotu chladící kapaliny (i pro budíky i pro ŘJ motoru). Pokud bude teplota v pořádku a přesto ventilátory pojedou, tak zkus odpojit čidlo na chladiči. Když pojedou ventilátory dál, je chyba v řídící jednotce ventilátorů.
Nevynech tu kontrolu teplot, ať neuvaříš motor!
Nevynech tu kontrolu teplot, ať neuvaříš motor!
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
ok diky moc, zitra se stavim u kamose co ma VAG a mrknem na to.
[color=#0000FF]SEAT LEON 1999, 1.6 74kw[/color]
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
vysvetli mi prosim nekdo tyto chybove kody z VAGu???
00668 - Palub. napeti sv.30
36-00 - preruseni
00537 - Regulace lambda
18-10- horni hodnota dorazu - sporadicky
jinak obe cidla teploty chladici kapaliny ukazuji dle VAGu stejne hodnoty, jinak jsem nemel odvahu odpojovat ten konektor na sahare, kdyz se hned vedle tocila ta vrtule, vyzkousim jindy.
00668 - Palub. napeti sv.30
36-00 - preruseni
00537 - Regulace lambda
18-10- horni hodnota dorazu - sporadicky
jinak obe cidla teploty chladici kapaliny ukazuji dle VAGu stejne hodnoty, jinak jsem nemel odvahu odpojovat ten konektor na sahare, kdyz se hned vedle tocila ta vrtule, vyzkousim jindy.
[color=#0000FF]SEAT LEON 1999, 1.6 74kw[/color]
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
Jj diky, pujdu hledat.
[color=#0000FF]SEAT LEON 1999, 1.6 74kw[/color]
Re: pomooooc o rychlu radu mozno (PoMa)
Prvotně je ale potřeba chyby smáznout a zkontrolovat jestli se neobjeví znova (u Lambdy je sporadická, čili ne trvalá a vyskytla se méně než 3x na x startů, stejně tak může mít souvislost se ztrátou spínaného napětí na svorce 30 - tou poruchou 00668)
Ztrátu napětí na svorce 30 může mít na svědomí i spínací skříňka (velmi častá závada) a již zmíněné relé v popisu Vojty (ještě častější závada jak spínačka). Ostatní v popisu to nejsou - to už bys ani nenastartoval. Stejně tak může být vlhkost na konektoru řídící jednotky motoru (je uprostřed pod deflektorem pod čelním sklem) - to by mohl být i ten šotek s ventilátory.
Ztrátu napětí na svorce 30 může mít na svědomí i spínací skříňka (velmi častá závada) a již zmíněné relé v popisu Vojty (ještě častější závada jak spínačka). Ostatní v popisu to nejsou - to už bys ani nenastartoval. Stejně tak může být vlhkost na konektoru řídící jednotky motoru (je uprostřed pod deflektorem pod čelním sklem) - to by mohl být i ten šotek s ventilátory.