Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Mrkněte prosím na to kdo tomu rozumí jestli tj OK. Zaškrtnul jsem to při měření dohromady. Mám i logy zvlášť, ale ty nejak nejdou otevrit.
Naposledy upravil(a) Riddick dne 19.07.2012, 21:52, celkem upraveno 1 x.
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Graf vahy a turba - je to ok nebo ne?
Při třech tisících otáčkách, které máš právě zobrazené, tak v info oknech vidíš, že má turbo tlačit 1948mBar a tlačí 1989mBar a tak tlačí dost, zatímco váha vzduchu má mít minimálně 850mg a má jen 810mg. Čili dle těchto údajů by to byla nejspíš slabá (umírající) váha vzduchu.
Graf ale napovídá, že regulace turba nechodí (nesnaží se kopírovat křivku) a zatímco v nižších otáčkách tlak turba chybí (nenatočí se lopatky do fáze náběhu), tak ve vyšších místo aby se stoupání tlaku zastavilo (zaregulování lopatek ve fázi omezení) tak stoupá tlak dále k hranici nouzáku. To ovlivní i měření množství nasávaného vzduchu a tak by byla prvotní diagnóza chybná.
Pošli přímo soubor logu (003-010-011.log = log kanálů č.3, 10 a 11), z toho skenu grafu toho moc vyčíst nejde (buď malý zoom grafu nebo málo zapsaných dat z nereg.verze VAGu). Nejlíp změřit na čtverku od cca 1400 do 4000 otáček ve stoupání do dlouhého kopečka, trojka je moc rychle vytočená. Pak půjde říct něco blíže.
Graf ale napovídá, že regulace turba nechodí (nesnaží se kopírovat křivku) a zatímco v nižších otáčkách tlak turba chybí (nenatočí se lopatky do fáze náběhu), tak ve vyšších místo aby se stoupání tlaku zastavilo (zaregulování lopatek ve fázi omezení) tak stoupá tlak dále k hranici nouzáku. To ovlivní i měření množství nasávaného vzduchu a tak by byla prvotní diagnóza chybná.
Pošli přímo soubor logu (003-010-011.log = log kanálů č.3, 10 a 11), z toho skenu grafu toho moc vyčíst nejde (buď malý zoom grafu nebo málo zapsaných dat z nereg.verze VAGu). Nejlíp změřit na čtverku od cca 1400 do 4000 otáček ve stoupání do dlouhého kopečka, trojka je moc rychle vytočená. Pak půjde říct něco blíže.
Re: Graf vahy a turba - je to ok nebo ne?
Kód: Vybrat vše
http://webshare.cz/z0J4v0lNx3-log.rar
Jeste muzu zitra pomerit, to zas neni takovy problem a do tahleho kopce jsem to meril, moc prikry ale nebyl. Ale treba jak jsme vyjizdel kratsi, ale prikrejsi jestli vis od Kauflandu k Nemocnici ve Frýdku-Místku smerem na Sedliště a Senov, tak z te svetelne jsem vyjel nahoru a tlacil mne nakladak malem, jsem musel uhybat. 2 jsem mel na podlate a nemohl jsem se dostat pres 35km/h. Po rovince tj celkem v pohode, ale podle mne to ma taky neco spolecneho s brzdama, protoze jak mi po tom co se mi zabrzdila jedna desticka vzadu az se zbrousila a upadla je vymenil na obou stranach samozrejme a promazal arozchodil brzdy vsechny mimochodem uz podruhe za pul roku, ale ne ten samy, tak mi najednou spadla spotreba z 6,2l na 5,5l a nez jsem dojel z ovy do f-m vyzvednout mamku z roboty, tak spotreba sla na 5l a to jsem jel svizne oproti jindy, jak setrim a snazim se vubec neslapat atd. A to to je pres Vratimov skoro porad dokopecka.
Spotreba se zase zacala zvedat po mesici, jak mi menil ty silentbloky atd. to jsem myslel ze to je geometrii, ale neni a ted jeste to sjizdeni atd.
Jo a do klimy jsem se nemohl dostat na precteni chyb. Porad to psalo neco jako pamet pro chyby zahlcena a neslo se tam vubec dostat. Jestli to nebude tim jak mi ten servisak Besta ze Stare Bele tusim nastavoval klimu, at to fouka vsema vydechama stejne, protoze bocnima to fouka nejak malo.
Tim padem se ani nemuzu podivat co s tim je a proc se netoci kompresor.
No a ze nemam original. No bohuzel nemam 8000kč na origo. To potrebuje ted na opravu - zadni brzdy, tlumice, vsechny dorazy a horni ulozeni, prachovky, silentbloky a co ja vim tam jeste je a predni silentbloky tycky stabilizatoru.
A meril jsem to tak, ze 2 jsem vytocil do 3500 a pak 3 do 3500, aspon tak jsem to minuly rok delali ne?
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Graf vahy a turba - je to ok nebo ne?
My jsme minulý rok něco měřili? A k tomu na dvojku? To rozhodně ne.
Základním nastavením klapek ventilace se komunikace s jednotkou klimatroniku nerozhodí. Můžeš mít špatně nastavené komunikační protokoly, zarušenou K-linku, příliš mnoho závad v jednotce (to pak nereg.verze nepřečte), nebo chybu přímo řídící jednotky.
Spotřeba z palubáku je na krátkých trasách jen orientační, měření se může podstatně lišit. Směrodatná je vypočítaná spotřeba na celou nádrž, té by se měla přibližovat dlouhodobá spotřeba na palubáku (pozice 2) po předchozím vynulování při tankování.
Základním nastavením klapek ventilace se komunikace s jednotkou klimatroniku nerozhodí. Můžeš mít špatně nastavené komunikační protokoly, zarušenou K-linku, příliš mnoho závad v jednotce (to pak nereg.verze nepřečte), nebo chybu přímo řídící jednotky.
Spotřeba z palubáku je na krátkých trasách jen orientační, měření se může podstatně lišit. Směrodatná je vypočítaná spotřeba na celou nádrž, té by se měla přibližovat dlouhodobá spotřeba na palubáku (pozice 2) po předchozím vynulování při tankování.
Re: Graf vahy a turba - je to ok nebo ne?
To vim. Rozdil byl jen 0,1l, tak jsem to zkousel 3x za sebou a ted uz se divam jen na tu. Ale jak rikam ta spotreba takhle slezla hned potom, tj. ale jedno ted.
Hlavni je co ty logy. Mam to teda zmerit znova nebo si nneco z toho vycetl?
Hlavni je co ty logy. Mam to teda zmerit znova nebo si nneco z toho vycetl?
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Tak nové logy
Ten prvni je do kopce, na 2 a 3 do cca 3700ot. a 4 do cca 3200ot. bylo to ve vesnici a jel jsem 110, takze uz to nebylo nic moc.
Druhy je skoro po rovince. Ze 3enova po Rudné směrem do Ostravy. To bylo na 2 a 3 cca tech 3500ot. a na 4 3960ot. to uz jsem jel skoro 150, jeste ze tam nebyli cajti, je tam 90, i kdyz tj vlastne rychlostni nebo se o tom jedna.
Ale vypadly mi chybove kody, muzete mi rict o co jde prosim? Vivid WorkshopData ATI se nejak rozhodl nespolupracovat s chybnyma kodama.
Komforní jednotka:
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Sporadická
00942 - Shareware verze, pro zobrazení VŠECH chyb
35-10 - se zaregistrujte!! - Sporadická
00944 - Shareware verze, pro zobrazení VŠECH chyb
35-00 - se zaregistrujte!!
a motor: 17946 (N109)
19461
Jedna z nich byla sporadická a po vymazani uz se neobjevily, i kdyz jsem to zkousel znova po tech dvou jizdach.
Díky za odpovědi
Kód: Vybrat vše
http://webshare.cz/38gN30FZkJ-Logy.rar
Druhy je skoro po rovince. Ze 3enova po Rudné směrem do Ostravy. To bylo na 2 a 3 cca tech 3500ot. a na 4 3960ot. to uz jsem jel skoro 150, jeste ze tam nebyli cajti, je tam 90, i kdyz tj vlastne rychlostni nebo se o tom jedna.
Ale vypadly mi chybove kody, muzete mi rict o co jde prosim? Vivid WorkshopData ATI se nejak rozhodl nespolupracovat s chybnyma kodama.
Komforní jednotka:
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Sporadická
00942 - Shareware verze, pro zobrazení VŠECH chyb
35-10 - se zaregistrujte!! - Sporadická
00944 - Shareware verze, pro zobrazení VŠECH chyb
35-00 - se zaregistrujte!!
a motor: 17946 (N109)
19461
Jedna z nich byla sporadická a po vymazani uz se neobjevily, i kdyz jsem to zkousel znova po tech dvou jizdach.
Díky za odpovědi
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
no... tak to první si asi pochopil, že jde o spínač okna (pravé přední dveře), prý nesmyslný signál (mi to hlásí zámek a nepozoruju, že by byl nefunkční...)
Zbylé dvě hlásí, že nemáš plnou verzi programu a že si ji máš koupit, aby ses dozvedel, co to je za chyby
Co se motoru týče, konkreténě
17946 (N109) - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground,
tak jde o nějákou elektromagnetickou uzavírku paliva (předpokládám nějáký ventil) a to v závorce upřesňuje, že je buď otevřený, nebo skrat na kostru (co jsem tak pochopil). Hledal jsem na zahraničních forech, problém je ve většině případů způsoben vadným relátkem, které má na sobě nápis "109".
Prý může způsobovat více závad a chybových hlášení, relé bys mohl TEORETICKY najít zde:
tady se aspon nachází u Audi A4 Jinak ho seženeš u VW dealerů
Chyba 19461 - Relay High Heater Output - J360 Short With Power P3005
v překladu to znamená vysoký výstup na relé topení (zkrat?)
co s tím netuším, snad poradí ostatní )
Zbylé dvě hlásí, že nemáš plnou verzi programu a že si ji máš koupit, aby ses dozvedel, co to je za chyby
Co se motoru týče, konkreténě
17946 (N109) - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground,
tak jde o nějákou elektromagnetickou uzavírku paliva (předpokládám nějáký ventil) a to v závorce upřesňuje, že je buď otevřený, nebo skrat na kostru (co jsem tak pochopil). Hledal jsem na zahraničních forech, problém je ve většině případů způsoben vadným relátkem, které má na sobě nápis "109".
Prý může způsobovat více závad a chybových hlášení, relé bys mohl TEORETICKY najít zde:
tady se aspon nachází u Audi A4 Jinak ho seženeš u VW dealerů
Chyba 19461 - Relay High Heater Output - J360 Short With Power P3005
v překladu to znamená vysoký výstup na relé topení (zkrat?)
co s tím netuším, snad poradí ostatní )
Fotogalerie amatéra a studenta fotografie!
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu )
I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu )
I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Re: Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Může to kvůli tomu relátku více žrát? A ty u te komfortky vim taky, ze jsou v placene verzi, ale ten by mel stacit akorat ho nemam kde zjistit.
A co ty logy?
A co ty logy?
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Logy jsem popravdě ani neotvíral, protože jim nerozumím, to budeš muset počkat na PoMu..
Zda-li to muže ovlivňovat spotřebu netuším, ale vzhledem k tomu, že to je relé palivového systému, tak by to bylo dost možné
Zda-li to muže ovlivňovat spotřebu netuším, ale vzhledem k tomu, že to je relé palivového systému, tak by to bylo dost možné
Fotogalerie amatéra a studenta fotografie!
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu )
I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu )
I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Re: Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Fajn Matte, že se snažíš, ale bohužel chybně.
N109 není napájecí relé 109 pod volantem, ale uzavírací ventil paliva přímo na vstřikovacím čerpadle. Zde může být problém v kabeláži k tomuto ventilu (chyba ve svazku).
Ta druhá chyba relé topení znamená, že dvě z těch třech žhaviček, co jsou na přívodu vody do motoru (pomocné topení) nefungují jak mají. Možná chyba v tom relé (je v tom plastovém domečku nad kabelovém tunelem v motorovém prostoru pod čelním oknem.
Logy opět špatné (asi se těžko chápe jak jej pořídit), ale je v nich jasné, že je špatná váha vzduchu = vyměnit.
Všechny tři závady mají vliv na spotřebu.
Závada na komfortce může být způsobena jak vadným vypínačem (napršelo na něj), nebo přímo chyba komfortky (méně pravděpodobné, ale voda je prevít)
N109 není napájecí relé 109 pod volantem, ale uzavírací ventil paliva přímo na vstřikovacím čerpadle. Zde může být problém v kabeláži k tomuto ventilu (chyba ve svazku).
Ta druhá chyba relé topení znamená, že dvě z těch třech žhaviček, co jsou na přívodu vody do motoru (pomocné topení) nefungují jak mají. Možná chyba v tom relé (je v tom plastovém domečku nad kabelovém tunelem v motorovém prostoru pod čelním oknem.
Logy opět špatné (asi se těžko chápe jak jej pořídit), ale je v nich jasné, že je špatná váha vzduchu = vyměnit.
Všechny tři závady mají vliv na spotřebu.
Závada na komfortce může být způsobena jak vadným vypínačem (napršelo na něj), nebo přímo chyba komfortky (méně pravděpodobné, ale voda je prevít)
Re: Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Jakto, ze ty logy jsou zase spatne? tohle pisou na foru co jsi mi doporucil pres PM "Zapneme logování a projedeme zkušební jízdu. ( zařadit 3. stupeň a sešlápnout plyn zrychlíme tak do cca. 3000 ot/min )"
Spolu jsme kdysi to delalo tak, ze jsem na 2 seslapnul plyn az na podlahu do 3000ot. a to same na 3 a to bylo vse. Ted jsem k tomu jeste pridal tu 4, jak si rikal ted a tu jsem teda vytocil do 4000ot. coz uz byl slidni fičák.
A co teda znamenaji ty jednotlive chyby v te komfotce. Ja nemam kde je najit bohuzel. A jakym vadnym spinacem?
A dik všem za rady.
Spolu jsme kdysi to delalo tak, ze jsem na 2 seslapnul plyn az na podlahu do 3000ot. a to same na 3 a to bylo vse. Ted jsem k tomu jeste pridal tu 4, jak si rikal ted a tu jsem teda vytocil do 4000ot. coz uz byl slidni fičák.
A co teda znamenaji ty jednotlive chyby v te komfotce. Ja nemam kde je najit bohuzel. A jakym vadnym spinacem?
A dik všem za rady.
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]
Re: Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Se mnou na dvojku a do tří tisíc? Rozhodně NE
Re: Záznamy vahy a turba - je to ok nebo ne? Chyby z VAG.
Tak turbo je zrepasovane, vymenena regulace tlaku.
Turbo zezacatku trochu hvizdalo nad 1800ot. a ted uz ani to a zase to jede nahovno. Uvazuju jestli to neni nejakyma hadickama nebo cidlama.
Jinak mi to vyhazelo 6 chyb v motoru. Nevite co jsou zac?
VAG-COM verze: Release 409.1-S
Číslo dílu: 038 906 012 BT
Díl a/nebo verze: 1,9l R4 EDC 0000SG 2805
6 závad nalezeno.
17946 - odpojovaci ventil paliva (N109) preruseni/zkrat na kostru - Sporadická
17954 - zkrat na plus (N75) - Sporadická
17957 - preruseni/zkrat na kostru (N75) - Sporadická
18065 - klimatizace vstup/vystup zkrat na plus - Sporadická
17978 - Ridici jednotka motoru zablokovana. Start s neprizpusobenym klicem.
19459 - Rele pro maly topny vykon J359 - zkrat na plus.
No tak chyby jsem si nasel ve VIS 3.0 dokonce cesky a zjistil jsem, ze tam jsou same zkraty.
A tady nove logy http://webshare.cz/C0aR0aA5nz-log.rar
Turbo zezacatku trochu hvizdalo nad 1800ot. a ted uz ani to a zase to jede nahovno. Uvazuju jestli to neni nejakyma hadickama nebo cidlama.
Jinak mi to vyhazelo 6 chyb v motoru. Nevite co jsou zac?
VAG-COM verze: Release 409.1-S
Číslo dílu: 038 906 012 BT
Díl a/nebo verze: 1,9l R4 EDC 0000SG 2805
6 závad nalezeno.
17946 - odpojovaci ventil paliva (N109) preruseni/zkrat na kostru - Sporadická
17954 - zkrat na plus (N75) - Sporadická
17957 - preruseni/zkrat na kostru (N75) - Sporadická
18065 - klimatizace vstup/vystup zkrat na plus - Sporadická
17978 - Ridici jednotka motoru zablokovana. Start s neprizpusobenym klicem.
19459 - Rele pro maly topny vykon J359 - zkrat na plus.
No tak chyby jsem si nasel ve VIS 3.0 dokonce cesky a zjistil jsem, ze tam jsou same zkraty.
A tady nove logy http://webshare.cz/C0aR0aA5nz-log.rar
[color=#0000BF]Seat Toledo 1.9TDi 1M2, 81kW, r.v. 99, modrá perleť[/color]