Elektromobilita nebo CNG

Jen ke čtení
Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 130
Registrován: 07.10.2008, 22:06

Elektromobilita nebo CNG

Příspěvek od admin »

Vážným konkurentem elektrických vozidel jsou vozidla CNG
Vážný konkurent, který není brán vážně díky fanatickým touhám o lepší svět? CNG je plyn a palivo, které běžně používáme v plynových kotlích pro vytápění našich domácností. Velmi dobře reaguje na stlačení a tak je běžně stlačen na 1 % původního objemu. V případě LNG je stlačován až do kapalného stavu.

Technologie CNG kombinuje pohon na benzín a stlačený zemní plyn. Kombinuje je silné slovo, protože 99% všech situací odjede na zemní plyn. Přesněji pouze po natankování jede 5km na benzín a nebo při extrémně nízkých teplotách, aby prohřál vstřikovače. Stlačený plyn se při expanzi ochlazuje a vstřikovače by nemohly vykonat svoji funkci. Díky zaručeně hermetickému těsnění se jedná o 100 % spolehlivé a bezpečné řešení.

V číslech:
- 30 % úspora nákladů oproti klasickému dieslovému motoru.
- Oproti benzínovému motoru dosahuje úspora až 50 % nákladů.
- Nižší emise CO2 a to v případě Seatu Leon 95g na 100km.
- Nulová emise pevných částí.
- Běžně dosáhnutelná spotřeba 3,5kg na 100km při ceně 27 Kč / kg
- Náklady na 1km se pohybují okolo 1Kč

Elektromobilita v kombinaci s elektrodebilitou a vymýváním hlav
Elektromobilita se stala fanatickým řešením a záplatou na otázku životního prostředí. Osobní automobily jsou 12% původcem znečistění v EU. Elektrárny naopak drží vyšší poměř znečistění. Stejně jako v kauze dieselgate jsou klamání zákaznici ohledně nulové emise CO2. Testy měření emisí nejsou připravené a tak elektropohon profituje z měření emisí u výfuku, který ale elektromobil nemá. Díky tomu například automobilky jako je Tesla masivně prodávají emisní povolenky a na tvorbě emisí přímo vydělávají. To je skutečně zvrácená ekologie, která generuje emise jinde než se měří.

Elektromobil však dává smysl. Jako vozidlo generuje zhruba o 15-20% méně emisí než spalovací benzínový motor. Generuje o 3-7% méně emisí než motor na CNG. Masivní zdražování kWh již začalo vracet cenu provozu elektrických vozidel do reality. Předpokládá se i budoucí zavedení jisté formy spotřební daně. V současné době lze vhodnou optimalizací dosáhnout nákladů na 1km zhruba 0,7 Kč tedy o 30% nižší než u CNG. Lze předpokládat, že do 10 let bude provoz cenově úplně stejný.

Masivně je elektropohon prohlašován za bezchybný a konstrukčně jednoduchý. Záměrně jsou ignorovány řídící jednotky ( server ) na palubě, nabíječky, výměníky u baterií, tepelná čerpadla atd. Elektro automobil není jen " baterie do mobilu " a k tomu motor. Je toho více.


Závěr
V současné době z finančního i ekologického hlediska stále dává vyšší smysl automobil na CNG. Rozdíl mezi cenou CNG automobilu a elektromobilu se setře zhruba po 500 000 km tedy za horizontem životnosti baterií i pohonné jednotky na CNG. Nový model Seat el-Born s cenou kolem 800 000 Kč by mohl tento pohled změnit.

Užijme si zatím současná auta na které je možné montovat tažné zařízení a sportovní podvozek. Budoucnost nás o tyto vymoženosti připravuje.
Přílohy
seats.jpg
seats.jpg (88.06 KiB) Zobrazeno 13112 x

Odpovědět