tak jsem si přečetl téma na dp- http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
a ted nevím esli jo nebo ne a if jo tak jak?
cuf má kompletně off že..., ale hvízdá jak stihačka
takže nápady, tipy, připomínky?
kat off-jak
Re: kat off-jak
No záleží z jakého pohledu to vezmeš, je to tak na několikastránkovou diskuzi dvou táborů, ale každého s jinými argumenty.
Popsal bych to tedy u Diesla tímto způsobem:
Katt-OFF - ANO
-Díky volnějšímu odvodu spalin budeš dostávat do válců více vzduchu, tedy budeš mít optimálnější spalování, což se projeví odpovídajícím nárustem výkonu a točivého momentu. Tento nárůst výkonu činí cca 5% původního výkonu.
-Rychlejší náběh turboefektu
-Snížíš váhu auta o 3kila.
Katt-OFF - NE
-zhoršení emisí, které stejně nikdo u dieslu neměří (když splňuje kouřivost, není co řešit)
-možnost vzniků turbulencí spalin, které budou při určité rychlosti spalin vydávat rušivé zvuky (rezonance, popískávaní)
-ztratíš protitlak na vrtulku turbíny, což může způsobovat jak riziko přetočení turbíny (rozpadnutí vrtulky odstředivostí), tak riziko poškození ložisek turbíny (axiální posuv)
-zvýšením rychlosti odvodu spalin se zvedne i teplota spalin, tedy bude opět více namáhána turbína
Turbíny už nejsou tak odolné jako bývaly kdysi za dob Golfů dvojek, kdy se turbína točila setrvačností ještě chvíli po vypnutí motoru a vydrželo i přes 500tis. km.
Je tedy na každém, kdo co bude preferovat a kdo má jak hluboko do kapsy. Jestli je Katt funkční a nechrastí, tak bych jej na autě nechal - jsou jiné způsoby jak si zvednout výkon o 5%, a pokud někdo zvedá výkon trochu extrémněji, měl by i tak upravit celou výfukovou soustavu, aby byla schopna propustit odpovídající množství spalin. V tom případě by přišel na řadu i větší Katt.
A jestli se někomu zdá, že má Katt přicpaný, tak ať auto řádně protáhne - teplota spalin a rychlost proudění udělá své, což se projeví i vylétlými sazemi
Popsal bych to tedy u Diesla tímto způsobem:
Katt-OFF - ANO
-Díky volnějšímu odvodu spalin budeš dostávat do válců více vzduchu, tedy budeš mít optimálnější spalování, což se projeví odpovídajícím nárustem výkonu a točivého momentu. Tento nárůst výkonu činí cca 5% původního výkonu.
-Rychlejší náběh turboefektu
-Snížíš váhu auta o 3kila.
Katt-OFF - NE
-zhoršení emisí, které stejně nikdo u dieslu neměří (když splňuje kouřivost, není co řešit)
-možnost vzniků turbulencí spalin, které budou při určité rychlosti spalin vydávat rušivé zvuky (rezonance, popískávaní)
-ztratíš protitlak na vrtulku turbíny, což může způsobovat jak riziko přetočení turbíny (rozpadnutí vrtulky odstředivostí), tak riziko poškození ložisek turbíny (axiální posuv)
-zvýšením rychlosti odvodu spalin se zvedne i teplota spalin, tedy bude opět více namáhána turbína
Turbíny už nejsou tak odolné jako bývaly kdysi za dob Golfů dvojek, kdy se turbína točila setrvačností ještě chvíli po vypnutí motoru a vydrželo i přes 500tis. km.
Je tedy na každém, kdo co bude preferovat a kdo má jak hluboko do kapsy. Jestli je Katt funkční a nechrastí, tak bych jej na autě nechal - jsou jiné způsoby jak si zvednout výkon o 5%, a pokud někdo zvedá výkon trochu extrémněji, měl by i tak upravit celou výfukovou soustavu, aby byla schopna propustit odpovídající množství spalin. V tom případě by přišel na řadu i větší Katt.
A jestli se někomu zdá, že má Katt přicpaný, tak ať auto řádně protáhne - teplota spalin a rychlost proudění udělá své, což se projeví i vylétlými sazemi

Re: kat off-jak
u turbobenzínu to má stejný vliv jako u dieselu?
Re: kat off-jak
Z většiny ano, ale s benzínem bez katu 100% neprojdeš emisemi a budeš vypouštět hoodně karcinogenů, které vznikají spalováním bezolovnatého benzínu bez následném průchodu katem.
Musíš zároveň místo katu vytvořit určitý protitlak turbíně, nebo přizpůsobit mapy v ŘJ, nebo se ti může stát, že auto naopak v určitých otáčkách nepotáhne
Musíš zároveň místo katu vytvořit určitý protitlak turbíně, nebo přizpůsobit mapy v ŘJ, nebo se ti může stát, že auto naopak v určitých otáčkách nepotáhne
Re: kat off-jak
takze kat-off kaslu, radeji to necham tak jak to je...
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06.11.2010, 12:43
- Bydliště: Frýdek-Místek / koleje Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: kat off-jak
Zdravím
Po dotazu na Jima mě odkázal sem, tak Vás poprosím o radu
V autě mi začalo něco mlátit v katu (nějaká částice co tam nepatří, klepe to pokaždé, když se auto pohne), tak co s tím můžu dělat teď?
- jenom vymlátit?
- navařit trubku?
- koupit univerzál?
- jako poslední možnost jsem našel nějaké rezonátory za pár peněz, nejsem si ale jistý, co to vlastně s tím autem udělá (viz. http://www.romanis.cz/rezonatory.html )
Zajímá mě, jaký vliv to bude mít na auto samotné a na spotřebu (stk není problém)..
Auto je Seat Ibiza 1.4i 44kw (1996)..
Díky za odpoved

Po dotazu na Jima mě odkázal sem, tak Vás poprosím o radu

V autě mi začalo něco mlátit v katu (nějaká částice co tam nepatří, klepe to pokaždé, když se auto pohne), tak co s tím můžu dělat teď?
- jenom vymlátit?
- navařit trubku?
- koupit univerzál?
- jako poslední možnost jsem našel nějaké rezonátory za pár peněz, nejsem si ale jistý, co to vlastně s tím autem udělá (viz. http://www.romanis.cz/rezonatory.html )
Zajímá mě, jaký vliv to bude mít na auto samotné a na spotřebu (stk není problém)..
Auto je Seat Ibiza 1.4i 44kw (1996)..
Díky za odpoved

[b]Seat [/b]Ibiza 1.4i 44kW r.v. 1996 :)
Re: kat off-jak
pokud není STK problém, tak vyříznout kat a nahradit rezonátorem - ten má za úkol jednak vytvořit přirozený protitlak ve výfukovém potrubí před katem a jednak zabraňuje turbulencím (tedy umožňuje lepší odvod) spalin za výfukovým kolektorem.
Tím, že budou spaliny líp odvedeny, půjde motor líp do otáček (ale objektivně u 1.4 44kw se nedá hovořit v superlativech). Spotřeba minimálně klesne, budeš-li schopen toto porovnat v běžných podmínkách (?deci na sto?). Tedy jinými slovy - pro tebe to přinese pocit nechrastícího katu a snad lepší "pocit" náběhu do otáček odspoda
Tím, že budou spaliny líp odvedeny, půjde motor líp do otáček (ale objektivně u 1.4 44kw se nedá hovořit v superlativech). Spotřeba minimálně klesne, budeš-li schopen toto porovnat v běžných podmínkách (?deci na sto?). Tedy jinými slovy - pro tebe to přinese pocit nechrastícího katu a snad lepší "pocit" náběhu do otáček odspoda