Nafta v zimě

Vše co se týka servisu automobilů ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Granad.de.bill
Příspěvky: 475
Registrován: 27.03.2010, 16:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Nafta v zimě

Příspěvek od Granad.de.bill »

Takže, jak jsem jinde zmiňoval , chci se dopředu informovat co a jak s naftou v zimě . Je to sice možná trošku brzy, ale kdo je připraven , není překvapen . Takže hlavní dotazy : Používat aditiva proti parafinovaní nafty ? Jak s naftou jezdit a hlavně ( už jsem to řešil s PoMou ) Je dle vás lepší nastartovat a odhrabat auto , nebo odhrabat auto a poté klidnou jízdou motor zahřát . Co na to spotřeba ? Je předzimní udržba jiná než u benzínu ? popř , Vaše postřehy z zimního ježdění s turbodiesslem . Dík (Ps : Mám první naftu a v práci kde máme jen nafty nic neřeším protože ani jedno auto není moje a servis a náklady neřeším )
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]

lapip
Příspěvky: 3453
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta v zimě

Příspěvek od lapip »

Takže to zkrátím.
Aditivum určite VIF :-)
Nestartovat. První odhrabat potom nastartovat a odjet :-)
Ale nejlíp je mít smetáček už u sebe a neodemykat auto. Při odemčení dojde k zahřátí ( nahřátí ) teda aspoň umě to tak je :-)
Vytáčem motor do 2 tisic otáček a řadit :-) žádné divočiny v zimě dokud nezahřeješ motor.

V zime je auto trochu jiné než v létě :-), ale musíš se k němu chova slušně a nikdy tě nenechá ve štychu :-)
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

Uživatelský avatar
Granad.de.bill
Příspěvky: 475
Registrován: 27.03.2010, 16:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta v zimě

Příspěvek od Granad.de.bill »

Jojo .. S tím odhrabáváním mi Marek řekl přesný opak . Taky mi to třeba logicky spojovalo že lepší bude nastartovat a pak odhazovat . Zase jiní tvrdí přesně to co ty .
Každá téze má i své podpory ...
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]

lapip
Příspěvky: 3453
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta v zimě

Příspěvek od lapip »

:D Já nevím já mám smeták doma a ráno vždicky odhrabu pak vejdu a pak jedu :-)
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

Uživatelský avatar
Granad.de.bill
Příspěvky: 475
Registrován: 27.03.2010, 16:49
Bydliště: Bohumín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta v zimě

Příspěvek od Granad.de.bill »

Doufám že toho bílého svinstva bude letos málo ....protože loni jsem zůstal díky pánu silničářům 3 týdny v závěji :D (Krásně nám prohrnuli parkoviště - tedy cesty po parkovišti - zaparkované auta zůstaly zahrnuté ...mě tam navíc nahrnuli pěkně velkou hroudu která zmrzla takže jsem byl v prdeli i s lopatou :twisted: )
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]

lapip
Příspěvky: 3453
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta v zimě

Příspěvek od lapip »

:D to se mě stát nemůže k nám se nikdy silničář nedostane dokud se to nevyjezdí na beton :D
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Nafta v zimě

Příspěvek od PoMa »

No sice je opravdu brzy, ale budiž :-D

Před zimou (a prvními mrazy) je potřeba auto náležitě připravit (krom všeobecných věcí jako provozní kapaliny, akumulátor atd.) také natankováním zimní nafty (dle venkovních teplot a datumu se složení nafty mění. Od 15.11. musí být na všech čerpačkách zimní nafta specifikace F - tedy s bodem filtrovatelnosti do -15°C) a odvodněním (popř. výměnou) naftového filtru. Co se týče aditivování, jen to doporučuji a přímo uvedený VIF. I když jsou paliva hlavně od Benziny a ÖMV na dosti vysoké úrovni a filtrovatelností do cca -20°C, aditiva tuto filtrovatelnost ještě posune o stupeň dále a zároveň zvýšení cetanového čísla usnadní start (lepší zápalnost).
Před otevřením auta omést sníh z auta a oškrábat okna, teprv pak lézt do auta (ano, při prvním otevření dveří dochází k předžhavení po dobu několika sekund a zkracuje tak samotnou dobu žhevení před startem). Po otočení klíčkem počkat až zhasne kontrolka žhavení a ihned startovat (žhavení je na tuto chvíli vypnuto aby se odlehčil start - bylo více energie pro startér) bez plynu. Ponechat motor na volnoběhu pár sekund (dokud nejde slyšet uklidnění chodu - protlačení oleje do všech míst - motor ztichne) a vyrazit (po zhasnutí kontrolky dobíjení se aktivuje na pár sekund až minut dožhavování). Do dosažení provozní teploty OLEJE (nad 80°C), kterou vidí málokdo (přídavný budík, palubní PC) zacházet s motorem jako se studeným, tedy nevyužívat plného výkonu a točivého momentu, motor nevytáčet nad 2000ot (i turbína je hlídána a při cca 2500otáčkách sníží plnící tlak). Kdo nevidí teplotu oleje, platí pravidlo, že je olej zahřátý cca 5-10minut (2-5km) po dosažení teploty vody na 90°C.
Kdo má elektrický předehřev chladící kapaliny (3elektrody u teplotního čidla) má celý proces zahřívání urychlen.
Pamatujte, že čím víc vlhkosti v autě necháte, tím víc budete mít ráno namrzlé okna i zevnitř, je tedy lepší boty od sněhu řádně oklepat venku, topit minimálně (na krátkých trasách vůbec) a před dojetím po dlouhé trase kabinu vychladit vypnutím topení a otevřením oken (vlhkost tak zmizne a nemá co namrznout a vysrážet se). Sice příjdete o komfort teploty, ale ráno není co škrábat ;) Jinak dochlazování turba po trase/výkonu probíhá stejně jako v létě.

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Nafta v zimě

Příspěvek od PoMa »

Granad.de.bill píše:Doufám že toho bílého svinstva bude letos málo ....protože loni jsem zůstal díky pánu silničářům 3 týdny v závěji :D (Krásně nám prohrnuli parkoviště - tedy cesty po parkovišti - zaparkované auta zůstaly zahrnuté ...mě tam navíc nahrnuli pěkně velkou hroudu která zmrzla takže jsem byl v prdeli i s lopatou :twisted: )
Dobrý způsob jak zajistit, aby bylo za sněhu co nejmíň aut na cestě 8-) - silničářům u Vás patří pochvala :lol: Raději nevyjet, než vyjet a nevrátit se ;)

Odpovědět