Nafta v zimě
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Nafta v zimě
Takže, jak jsem jinde zmiňoval , chci se dopředu informovat co a jak s naftou v zimě . Je to sice možná trošku brzy, ale kdo je připraven , není překvapen . Takže hlavní dotazy : Používat aditiva proti parafinovaní nafty ? Jak s naftou jezdit a hlavně ( už jsem to řešil s PoMou ) Je dle vás lepší nastartovat a odhrabat auto , nebo odhrabat auto a poté klidnou jízdou motor zahřát . Co na to spotřeba ? Je předzimní udržba jiná než u benzínu ? popř , Vaše postřehy z zimního ježdění s turbodiesslem . Dík (Ps : Mám první naftu a v práci kde máme jen nafty nic neřeším protože ani jedno auto není moje a servis a náklady neřeším )
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: Nafta v zimě
Takže to zkrátím.
Aditivum určite VIF
Nestartovat. První odhrabat potom nastartovat a odjet
Ale nejlíp je mít smetáček už u sebe a neodemykat auto. Při odemčení dojde k zahřátí ( nahřátí ) teda aspoň umě to tak je
Vytáčem motor do 2 tisic otáček a řadit
žádné divočiny v zimě dokud nezahřeješ motor.
V zime je auto trochu jiné než v létě
, ale musíš se k němu chova slušně a nikdy tě nenechá ve štychu 
Aditivum určite VIF

Nestartovat. První odhrabat potom nastartovat a odjet

Ale nejlíp je mít smetáček už u sebe a neodemykat auto. Při odemčení dojde k zahřátí ( nahřátí ) teda aspoň umě to tak je

Vytáčem motor do 2 tisic otáček a řadit

V zime je auto trochu jiné než v létě


Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta v zimě
Jojo .. S tím odhrabáváním mi Marek řekl přesný opak . Taky mi to třeba logicky spojovalo že lepší bude nastartovat a pak odhazovat . Zase jiní tvrdí přesně to co ty .
Každá téze má i své podpory ...
Každá téze má i své podpory ...
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: Nafta v zimě


Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta v zimě
Doufám že toho bílého svinstva bude letos málo ....protože loni jsem zůstal díky pánu silničářům 3 týdny v závěji
(Krásně nám prohrnuli parkoviště - tedy cesty po parkovišti - zaparkované auta zůstaly zahrnuté ...mě tam navíc nahrnuli pěkně velkou hroudu která zmrzla takže jsem byl v prdeli i s lopatou
)


Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: Nafta v zimě


Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: Nafta v zimě
No sice je opravdu brzy, ale budiž 
Před zimou (a prvními mrazy) je potřeba auto náležitě připravit (krom všeobecných věcí jako provozní kapaliny, akumulátor atd.) také natankováním zimní nafty (dle venkovních teplot a datumu se složení nafty mění. Od 15.11. musí být na všech čerpačkách zimní nafta specifikace F - tedy s bodem filtrovatelnosti do -15°C) a odvodněním (popř. výměnou) naftového filtru. Co se týče aditivování, jen to doporučuji a přímo uvedený VIF. I když jsou paliva hlavně od Benziny a ÖMV na dosti vysoké úrovni a filtrovatelností do cca -20°C, aditiva tuto filtrovatelnost ještě posune o stupeň dále a zároveň zvýšení cetanového čísla usnadní start (lepší zápalnost).
Před otevřením auta omést sníh z auta a oškrábat okna, teprv pak lézt do auta (ano, při prvním otevření dveří dochází k předžhavení po dobu několika sekund a zkracuje tak samotnou dobu žhevení před startem). Po otočení klíčkem počkat až zhasne kontrolka žhavení a ihned startovat (žhavení je na tuto chvíli vypnuto aby se odlehčil start - bylo více energie pro startér) bez plynu. Ponechat motor na volnoběhu pár sekund (dokud nejde slyšet uklidnění chodu - protlačení oleje do všech míst - motor ztichne) a vyrazit (po zhasnutí kontrolky dobíjení se aktivuje na pár sekund až minut dožhavování). Do dosažení provozní teploty OLEJE (nad 80°C), kterou vidí málokdo (přídavný budík, palubní PC) zacházet s motorem jako se studeným, tedy nevyužívat plného výkonu a točivého momentu, motor nevytáčet nad 2000ot (i turbína je hlídána a při cca 2500otáčkách sníží plnící tlak). Kdo nevidí teplotu oleje, platí pravidlo, že je olej zahřátý cca 5-10minut (2-5km) po dosažení teploty vody na 90°C.
Kdo má elektrický předehřev chladící kapaliny (3elektrody u teplotního čidla) má celý proces zahřívání urychlen.
Pamatujte, že čím víc vlhkosti v autě necháte, tím víc budete mít ráno namrzlé okna i zevnitř, je tedy lepší boty od sněhu řádně oklepat venku, topit minimálně (na krátkých trasách vůbec) a před dojetím po dlouhé trase kabinu vychladit vypnutím topení a otevřením oken (vlhkost tak zmizne a nemá co namrznout a vysrážet se). Sice příjdete o komfort teploty, ale ráno není co škrábat
Jinak dochlazování turba po trase/výkonu probíhá stejně jako v létě.

Před zimou (a prvními mrazy) je potřeba auto náležitě připravit (krom všeobecných věcí jako provozní kapaliny, akumulátor atd.) také natankováním zimní nafty (dle venkovních teplot a datumu se složení nafty mění. Od 15.11. musí být na všech čerpačkách zimní nafta specifikace F - tedy s bodem filtrovatelnosti do -15°C) a odvodněním (popř. výměnou) naftového filtru. Co se týče aditivování, jen to doporučuji a přímo uvedený VIF. I když jsou paliva hlavně od Benziny a ÖMV na dosti vysoké úrovni a filtrovatelností do cca -20°C, aditiva tuto filtrovatelnost ještě posune o stupeň dále a zároveň zvýšení cetanového čísla usnadní start (lepší zápalnost).
Před otevřením auta omést sníh z auta a oškrábat okna, teprv pak lézt do auta (ano, při prvním otevření dveří dochází k předžhavení po dobu několika sekund a zkracuje tak samotnou dobu žhevení před startem). Po otočení klíčkem počkat až zhasne kontrolka žhavení a ihned startovat (žhavení je na tuto chvíli vypnuto aby se odlehčil start - bylo více energie pro startér) bez plynu. Ponechat motor na volnoběhu pár sekund (dokud nejde slyšet uklidnění chodu - protlačení oleje do všech míst - motor ztichne) a vyrazit (po zhasnutí kontrolky dobíjení se aktivuje na pár sekund až minut dožhavování). Do dosažení provozní teploty OLEJE (nad 80°C), kterou vidí málokdo (přídavný budík, palubní PC) zacházet s motorem jako se studeným, tedy nevyužívat plného výkonu a točivého momentu, motor nevytáčet nad 2000ot (i turbína je hlídána a při cca 2500otáčkách sníží plnící tlak). Kdo nevidí teplotu oleje, platí pravidlo, že je olej zahřátý cca 5-10minut (2-5km) po dosažení teploty vody na 90°C.
Kdo má elektrický předehřev chladící kapaliny (3elektrody u teplotního čidla) má celý proces zahřívání urychlen.
Pamatujte, že čím víc vlhkosti v autě necháte, tím víc budete mít ráno namrzlé okna i zevnitř, je tedy lepší boty od sněhu řádně oklepat venku, topit minimálně (na krátkých trasách vůbec) a před dojetím po dlouhé trase kabinu vychladit vypnutím topení a otevřením oken (vlhkost tak zmizne a nemá co namrznout a vysrážet se). Sice příjdete o komfort teploty, ale ráno není co škrábat

Re: Nafta v zimě
Dobrý způsob jak zajistit, aby bylo za sněhu co nejmíň aut na cestěGranad.de.bill píše:Doufám že toho bílého svinstva bude letos málo ....protože loni jsem zůstal díky pánu silničářům 3 týdny v závěji(Krásně nám prohrnuli parkoviště - tedy cesty po parkovišti - zaparkované auta zůstaly zahrnuté ...mě tam navíc nahrnuli pěkně velkou hroudu která zmrzla takže jsem byl v prdeli i s lopatou
)


