Dobrý den, Ahoj, jsem tady nový. Tento týden jsem se stal majitelem Seat Leon 1,4 16V 55kw, najeto 36000km po známém. Přesedlal jsem z Brava. Leon je super auto, ale mám k vám dotaz. Auto je pravidelně servisované vše zapsáno taky v servisní knížce. Všiml jsem si ale že když zatáčím ostřeji do prava a třeba ozývá se jako by se na pravé straně třel kov o kov. Divný zvuk.
Asi je to najivní, ale neporadíte mi. Co to může být? Taky jsem si všiml, že někdy se mi ozývá z krabičky (nevím k čemu slouží), která je mezi expanzní nádržkou a nádržkou na kapalinu do odstřikovačů) klapot. Můj dotaz je k čemu to slouží a jestli ten klapot nevěstí nějakou závadu? Případně jakou a co s tím dělat? Předem moc díky.
jakoby třel kov o kov...
Re: jakoby třel kov o kov...
že by kineťák Zkontroluj manžetu zda není prasklá a nevyteklo ti mazivo. Jinak počkej náš "odborný" guru poradce PoMa se jistě večer ozve, diagnostika na dálku je jeho hobby
MEN car: Altea FR
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
Re: jakoby třel kov o kov...
Ahoj, tak to klapání mezi nádržkou chad. kapaliny a ostřikovací kapaliny je v pořádku - je zde umístěna nádoba aktívního uhlí, přes které prochází benzínové výpary a to klapání znamená, že zrovna působí jeho funkce.
Co se týče toho zatáčení - ten "divný zvuk" je co? ševelení, klepání, popískávání? Abych byl upřímný, tak pokud se tím autem neprojedu, tak nedokážu podle popisu identifikovat oč jde. Může toho být spousty (i kamínek mezi brzdovým kotoučem a ochranným plechem majitele pěkně dokáže psychicky rozhodit při bádáním nad původem zvuku) a nerad bych uváděl někoho v omyl. 36tkm je celkem málo, aby se projevila nějaká mechanická závada.
Co se týče toho zatáčení - ten "divný zvuk" je co? ševelení, klepání, popískávání? Abych byl upřímný, tak pokud se tím autem neprojedu, tak nedokážu podle popisu identifikovat oč jde. Může toho být spousty (i kamínek mezi brzdovým kotoučem a ochranným plechem majitele pěkně dokáže psychicky rozhodit při bádáním nad původem zvuku) a nerad bych uváděl někoho v omyl. 36tkm je celkem málo, aby se projevila nějaká mechanická závada.
Re: jakoby třel kov o kov...
Tak od kola je zvuk řešen. Bylo to od brzd.
Je normální že ten palivový filtr dělá někdy při volnoběhu větší kravál než motor? Nebo to dělá to že je zavodněný. Popřípadě jak ho odvodnit. A pokud je zavodněný, udivuje mne že to neodvodnili při servisní prohlídce.
Je normální že ten palivový filtr dělá někdy při volnoběhu větší kravál než motor? Nebo to dělá to že je zavodněný. Popřípadě jak ho odvodnit. A pokud je zavodněný, udivuje mne že to neodvodnili při servisní prohlídce.
Re: jakoby třel kov o kov...
Jak lze zkontrolovat palivový filtr, případně jak ho zkontrolovat, zda není zavodněný?
Re: jakoby třel kov o kov...
Palivový filtr u benzínu se nemá jak zavodnit, je naležato a je přímoprůtočný (vstup z jedné strany, výstup z druhé strany). Může se tak akorát zanést, což se projeví poškubáváním při jízdním režimu s maximální spotřebou (vysoké otáčky, vysoký výkon, studený motor). Mění se cca po 60-100tisicích km, podle toho jak čisté palivo se tankuje. Filtr je vzadu u nádrže.
To co ti cvaká vepředu u motoru je jak jsem už psal nádoba aktívního uhlí, ve kterém se vysráží odváděné palivové výpary. Voda tam není.
Jestli máš pocit, že máš někde v palivové soustavě vodu (silně ti škube motor), tak si kup na benzince přísadu do benzínu na navázání vody (třeba Velfobin), nebo si natankuj pár litrů E85
To co ti cvaká vepředu u motoru je jak jsem už psal nádoba aktívního uhlí, ve kterém se vysráží odváděné palivové výpary. Voda tam není.
Jestli máš pocit, že máš někde v palivové soustavě vodu (silně ti škube motor), tak si kup na benzince přísadu do benzínu na navázání vody (třeba Velfobin), nebo si natankuj pár litrů E85