Zajímavosti s automobilovou tématikou
Aby dieselu netuhla nafta v žilách, shánějte arktickou
Něco na aktuální téma
Aby dieselu netuhla nafta v žilách, shánějte arktickou
Aby dieselu netuhla nafta v žilách, shánějte arktickou
Arktická nafta by bez zmrznutí měla vydržet teploty až minus 32 stupňů Celsia. Kromě arktické nafty nabízí například čerpací stanice Benzina také prémiovou naftu Verva s podobnými vlastnostmi.
Pozor s aditivy
"Je opravdu důležité dodržet přesně návod a základní pravidla," říká. "Hlavně aditiva nepřidávat do paliva, jež má teplotu pod nulou. V takovém případě si řidič může naopak přitížit."
Zdroj: auto.idnes.cz"Mnohdy si zákazníci během zimy stěžují na špatnou kvalitu motorové nafty, ale vlastní problém často spočívá úplně jinde," říká Šindler. "V praxi je možné se setkat s provozovateli automobilů, kteří prakticky neprovádějí údržbu palivového systému automobilu, což má za následek zejména zvýšení obsahu vody a mechanických nečistot v palivové nádrži automobilu a právě tyto složky způsobí předčasné zanesení palivového filtru."
Technické kontroly budou jiné a podraží...
Technické kontroly budou jiné a podraží. Musíte sundat poklice z kol
Zdroj: auto.idnes.cz
"Dle směrnice EU má mít 160 povinně kontrolovaných položek. Lze tak očekávat, že systém úkonů bude navýšen oproti stávajícímu stavu. Očekáváme, že práce kontrolních techniků bude v novém systému dokonalejší a zároveň jednodušší," vysvětluje mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Stanice technické kontroly budou kontrolovat v budoucnu například účinnost tlumičů nebo měřit propustnost světla u skel. Pokud vyhlášku schválí Legislativní rada vlády, bude účinná od května letošního roku. Od tohoto data by tak řidiči měli například přijet na stanici se sundanými kryty kol kvůli snadnější prohlídce.
Zdroj: auto.idnes.cz
Autobaterie: Čím nás mohou (nejen v zimě) zaskočit?
Autobaterie: Čím nás mohou (nejen v zimě) zaskočit?
v tomto článku najdete šest otázek a odpovědí o výběru, údržbě, životnosti a slabých místech autobaterií.
1. Co před zimou
Chci mít jistotu, že po týdenním stání na horách nastartuji. Co mám pro to před zimou udělat?
2. Jakou baterku koupit?
Některé firmy nabízejí pro jeden vůz i tři cenové úrovně. Nemělo by smysl držák v automobilu upravit a koupit pro jistotu větší baterii?
3. Je bezúdržbová skutečně lepší?
Mám pocit, že staré baterie se zátkami byly lepší. Člověk si v nich mohl kontrolovat hladinu elektrolytu a leckdy i vydržely déle. Mnozí výrobci je stále nabízejí. Není náhodou tento starší druh vlastně lepší volbou?
4. Jak dlouho vydrží?
Některé autobaterie vydrží deset let, ale jiné jen tři roky. Mohu se i o bezúdržbovou baterii nějak starat, aby mi sloužila déle?
5. Mohu si vyměnit baterii sám?
Když mi na horách selže baterie, mohu ji u moderního vozu vyměnit sám? Samotný akumulátor totiž v zahraničí klidně vyjde levněji než asistenční služba.
6. Jak startovat přes kabely?
Je mi jasné, že moderní vozy nesmím roztahovat. Startování přes kabely však popisuje každý jinak. Hlavně už se mi stalo, že startér auta točil po připojení kabelů beztak příliš pomalu.
u článku naleznete i slovníček pojmů
Zdroj: Auto.cz
v tomto článku najdete šest otázek a odpovědí o výběru, údržbě, životnosti a slabých místech autobaterií.
1. Co před zimou
Chci mít jistotu, že po týdenním stání na horách nastartuji. Co mám pro to před zimou udělat?
2. Jakou baterku koupit?
Některé firmy nabízejí pro jeden vůz i tři cenové úrovně. Nemělo by smysl držák v automobilu upravit a koupit pro jistotu větší baterii?
3. Je bezúdržbová skutečně lepší?
Mám pocit, že staré baterie se zátkami byly lepší. Člověk si v nich mohl kontrolovat hladinu elektrolytu a leckdy i vydržely déle. Mnozí výrobci je stále nabízejí. Není náhodou tento starší druh vlastně lepší volbou?
4. Jak dlouho vydrží?
Některé autobaterie vydrží deset let, ale jiné jen tři roky. Mohu se i o bezúdržbovou baterii nějak starat, aby mi sloužila déle?
5. Mohu si vyměnit baterii sám?
Když mi na horách selže baterie, mohu ji u moderního vozu vyměnit sám? Samotný akumulátor totiž v zahraničí klidně vyjde levněji než asistenční služba.
6. Jak startovat přes kabely?
Je mi jasné, že moderní vozy nesmím roztahovat. Startování přes kabely však popisuje každý jinak. Hlavně už se mi stalo, že startér auta točil po připojení kabelů beztak příliš pomalu.
u článku naleznete i slovníček pojmů
Zdroj: Auto.cz
Fotogalerie amatéra a studenta fotografie!
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu )
I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu )
I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdra
Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím
Zdroj: auto.cz
Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.
Zdroj: auto.cz
Re: Zajímavosti s automobilovou tématikou
heh to abych si dal led do trenek před jízdou
[color=#00BF00]EGR off, cat off, koncák off, Bilstein B10 + pár drobností do budoucna :-)[/color]
Benzin je drahý. Sundejte rakev a místo vyhřívání se oblečte
Benzin je drahý. Sundejte rakev a místo vyhřívání se líp oblečte
Zdroj: auto.iDnes.cz
Žrouty drahého paliva jsou také elektrospotřebiče na palubě. Typicky vyhřívání, ať už zadního okna, volantu nebo sedadel. Z nádrže odeberou klidně další litr navíc. Vyhřívaná sedadla nezapomínejte vypínat, úplně nejhorší je, když topí naprázdno.
Zdroj: auto.iDnes.cz
Škoda Rapid odhalena. Prozradil ji nový Seat Toledo
Škoda Rapid odhalena. Prozradil ji nový Seat Toledo
SEAT Toledo Concept: Dvojče Rapidu oficiálně
Zdroj: auto.iDnes.czPodoba nové škodovky je vyzrazena. Španělská značka Seat totiž nechala usednout zástupce německého magazínu Autobild do nového toleda. A právě nové toledo je dvojče Škody Rapid, jejíž premiéra je naplánovaná na léto letošního roku. Obě auta se budou vyrábět společně v Česku.
SEAT Toledo Concept: Dvojče Rapidu oficiálně
Zdroj: auto.czSEAT ve svých tiskových materiálech ke konceptu Toledo uvádí, že se jedná o výjimečnou kombinaci emocí, jedinečného designu a racionální funkčnosti. Většina prozatím zveřejněných oficiálních informací se věnuje především designu novinky, která má brzy zamířit do výroby.
Volkswagen představil nové motory TDI EA 288
Volkswagen představil nové motory TDI EA 288. Dvoulitr nabídne až 190 koní
Zdroj: autoforum.cz
Pod tajemným označením EA 288 se skrývá modulární základ nových čtyřválcových turbodieselů VW. Budou mít výkon od 90 do 190 koní.
Podobně jako v případě podvozkové platformy MQB jde o označení celé rodiny čtyřválcových naftových motorů, které budou s rozdílným výsledkem používat stejný technický základ. Jejich objem bude sahat od 1,6 do 2,0 litru přičemž je docela dobře možné, že se dočkáme jen těchto dvou objemů. Výkonových variant pak bude vícero, s jistotou ale v tuto chvíli můžeme konstatovat jen tolik, že začínat budou na úrovni 66 kW (90 koní) a končit u hranice 140 kW (190 koní).
Zdroj: autoforum.cz
EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu
EU: nový způsob značení pneumatik už v listopadu
Vypadá to, že je důležitější ekologie před bezpečností na druhou stranu se aspoň nějaké informace spotřebitel doví o vlastnostech neznámého výrobku.
Pneu ale není zboží které vybírám až na místě, ale naopak po seznámení s vlastnostma dle testů nezávislých institucí na netu a spokojenosti uživatelů. Štítek na pneu se tak pro mě stává onou zbytečnou eko zátěží. Zároveň když vím co chci, tak nekoupím to, čeho se potřebuje prodejce zbavit (což je stále u nás běžná praxe)
Zdroj: autorevue.czOd letošního podzimu se budeme setkávat na všech pneumatikách určených pro osobní, lehké nákladní a nákladní automobily s novým štítkem. Se změnou přichází Evropská unie, která tímto chce usnadnit orientaci při výběru pneumatiky a samozřejmě tako vylepišt ekologii.
Vypadá to, že je důležitější ekologie před bezpečností na druhou stranu se aspoň nějaké informace spotřebitel doví o vlastnostech neznámého výrobku.
Pneu ale není zboží které vybírám až na místě, ale naopak po seznámení s vlastnostma dle testů nezávislých institucí na netu a spokojenosti uživatelů. Štítek na pneu se tak pro mě stává onou zbytečnou eko zátěží. Zároveň když vím co chci, tak nekoupím to, čeho se potřebuje prodejce zbavit (což je stále u nás běžná praxe)
Technické kontroly pod dohledem kamer nebudou
Technické kontroly pod dohledem kamer nebudou
Ministerstvo dopravy v rámci zpřísnění dohledu nad Stanicemi technické kontroly (STK) plánovalo i jejich monitorování kamerami.
Nemá ale na to peníze, přiznal mluvčí resortu Martin Novák.
Zdroj: autorevue.czMinisterstvo dopravy zároveň připravilo vyhlášku, která rozšiřuje úkony, které budou muset technici při kontrolách provádět.
STK mají nově kontrolovat například účinnost tlumičů nebo měřit propustnost světla u skel.
Pneuservisy čekají nápor zájemců o přezutí pneu až v dubnu
Pneuservisy čekají nápor zájemců o přezutí pneu až v dubnu
A co slibuje počasí na následující dny?
Teplé počasí si dává na týden pauzu, teploty budou kolem 10 stupňů
S přezouváním zatím vyčkávají například firmy, které se obávají potíží s pojišťovnami v případě nehody, a proto vyčkávají až na duben, kdy skončí povinnost mít za zhoršených podmínek na vozidle zimní gumy.
Za porušení povinnosti použít zimní gumy mohou policisté uložit v blokovém řízení pokutu do 2 000 korun. Pokud by navíc další jízdou na nevyhovujících pneumatikách mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti a plynulosti provozu, jsou policisté oprávněni takovou jízdu zakázat.
"Řidiči by neměli v zimním období použít letní pneumatiky, pokud venkovní teplota klesne pod čtyři stupně Celsia, sněží, mrholí či prší při nízkých teplotách," doporučuje ministerstvo dopravy.
A co slibuje počasí na následující dny?
Teplé počasí si dává na týden pauzu, teploty budou kolem 10 stupňů
Zdroj: iDnes.cz"Od severozápadu k nám bude zasahovat tlaková výše a po její přední straně bude postupovat studená fronta, která nás bude přecházet ve čtvrtek," popsala Marie Odstrčilová z Českého hydrometeorologického ústavu.
"Další frontální systém bude přecházet v pátek a za jeho studenou frontou k nám v neděli pronikne studený vzduch od severu," dodala Odstrčilová.
- Granad.de.bill
- Příspěvky: 475
- Registrován: 27.03.2010, 16:49
- Bydliště: Bohumín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavosti s automobilovou tématikou
Hlavně že tam nedali jedny dle mého z nejrozšířenějších pneumatik 195\65 15
Seat Ibiza FR 1.9 T[color=#FF0000]DI[/color] - pumped up 120kw 405 Nm - SOLD
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Seat todelo 1.9 TD[color=#FF0000]I[/color]
[url]http://www.slezstizoldneri.cz[/url]
Re: Zajímavosti s automobilovou tématikou
Haldex je hodně chytrý pohon všech kol. Má ho octavia i Bugatti Veyron
Zdroj: auto.cz
Výhodou čtvrté generace je, že na přední nebo zadní nápravu může podle potřeby proudit až 100 % výkonu, to by ale musela jedna z náprav zcela ztratit přilnavost. Za běžných podmínek putuje při jízdě na zadní nápravu něco mezi pěti a deseti procenty výkonu. Ale například při rozjezdu se může auto s haldexem stát převážně zadokolkou, výkon je totiž v tu chvíli směřován především na zadní kola, což zlepšuje trakci a akceleraci.
Zdroj: auto.cz
Test: na zimních pneu v létě zastavíte o šest metrů dál
Test: na zimních pneu v létě zastavíte o šest metrů dál
Zdroj: auto.idnes.cz
Test ukázal, že nejbezpečnější jízdu při jarním a letním počasí zaručují letní pneumatiky. Při zkoušce brzd na mokré silnici zimní pneumatiky za letními jasně zaostaly. Brzdná dráha z rychlosti 80 km/h byla u letního obutí o 6,4 metru kratší než se zimními plášti.
Zdroj: auto.idnes.cz