
vzduchové filtry K&N,
vzduchové filtry K&N,
ahojki . pohrávám si z myšlenkou , že při výměně vz.filrtu , bych se poohlédl po něčem takovém vzduchové filtry K&N, ale nemám s tím žádné zk. Tak bych se rád zeptal co vz na to - používáte je ,máte s takovýmy f. zkušenosti ? Vím , že pokud bych do něčeho takového šel , tak pak filtr do origo boxu . Budu rád za rady či informace . 

Re: vzduchové filtry K&N,
dle mě vyhozené peníze. Když koupíš origo a budeš ho měnit v pravidelných intervalech, nebo třeba i rychleji, tak to výjde dle mě nastejno...
Fotogalerie amatéra a studenta fotografie! 
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu
)


I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.

Sleduj i na Facebooku (dole pod menu



I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Re: vzduchové filtry K&N,
píšou o nich ---- zvýšení výkonu a snížení spotřeby
Re: vzduchové filtry K&N,
no nevím... Podle mne to nebude nic moc citelného, kluci Ti řeknou víc
Kamarád si ho kupoval na Shirocco (nebo jak se to píše) 1.4TSI i s čipem a dosáhl odrovnání váhy vzduchu

Kamarád si ho kupoval na Shirocco (nebo jak se to píše) 1.4TSI i s čipem a dosáhl odrovnání váhy vzduchu
Fotogalerie amatéra a studenta fotografie! 
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu
)


I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.

Sleduj i na Facebooku (dole pod menu



I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Re: vzduchové filtry K&N,
měl jsem na Leonu 1,6-16V a za mne bych řekl, že určité plusy to má. Spotřebu jsem moooc neřešil ale vliv asi nepatrný, co se zlepšilo tak byl lepší zátah z nižších otáček no a kapečku syrovější" zvuk. Filtr jsem pravidelně "pral" cca á 12000km najeto lehce přes 50000km a jak jsem se ptal majitelky stále ho tam má a jezdí dál.
Přemýšlím, že si ho dám i do PennyFR
Přemýšlím, že si ho dám i do PennyFR

MEN car: Altea FR
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
WOMAN car: Ibiza Sport
JA SZYBKO NIE JEŻDŻE-JA WOLNO LATAM
Re: vzduchové filtry K&N,
Dávejte, dávejte, servisáci budou mít radost
Stačí porovnat propustnost mikročástic u obou typů filtrů a uvědomit si co za tím filtrem dál je. Váha vzduchu bude mít radost, stejně jako EGR a intercooler. Směs mikročástic a mastnoty, jenž se v sání objevuje (průsaky, odvětrání motoru, recirkulace spalin,...) pak své dílo dokoná.

Stačí porovnat propustnost mikročástic u obou typů filtrů a uvědomit si co za tím filtrem dál je. Váha vzduchu bude mít radost, stejně jako EGR a intercooler. Směs mikročástic a mastnoty, jenž se v sání objevuje (průsaky, odvětrání motoru, recirkulace spalin,...) pak své dílo dokoná.
Re: vzduchové filtry K&N,
takže nekupovat
Re: vzduchové filtry K&N,
mohou to být i jiné značky těch filtrů - zkušenosti s takovýma filtrama od uživatelů s benzín. motory 

Re: vzduchové filtry K&N,
Zkušenosti budou již velice podobné, jelikož kvůli ekologii mají už skoro všechny benzíny jak váhu vzduchu, tak i EGR stejně jako je měly už dříve nafty.
Sportovní filtry se používají proto, že mají větší propustnost vzduchu (a mikročástic prachu), ale v motorsportu se nepočítá s životností motoru a komponent na takové nájezdy km jako u civilních verzí. Jde zde jen o zlomek této životnosti.
Sportovní filtry se používají proto, že mají větší propustnost vzduchu (a mikročástic prachu), ale v motorsportu se nepočítá s životností motoru a komponent na takové nájezdy km jako u civilních verzí. Jde zde jen o zlomek této životnosti.
Re: vzduchové filtry K&N,
Nic ve zlém , teorie je pěkná věc , ale já bych přesto rád četl názory a poznatky lidí , kteří mají s takovými produkty hmatatelné zkušenosti . Kteří je ve svých benzínech měli , a nebo je stále provozují 
cením si poznatků od elpe69

cením si poznatků od elpe69

Re: vzduchové filtry K&N,
Poznatek není můj, ale od mého kamaráda a napíšu ho zde znova... Má Shirocco (upozornuju, že ho má nové a je prvním majitelem), do kterého koupil přímo KN set, nechal montovat v autorizovaném servise, chip u nějáké firmy v praze, kdy auto bylo na brzdě před a po (stálo to prej těžké prachy...).
Výsledkem byla odrovnané váha vzduchu (3x) a auto v nouzovém režimu nebylo žádným nezvyklým jevem... Nakonec je v šíru původní soft a původní filtr...
další kamarád Ford Focus 1.6 (najeto asi 70tkm) filtr od značky GREEN včetně silikonového potrubí.. Krásný WRC zvuk, nárust výkonu téměř necitelný, váha vzduchu KO...

no a nakonec kamarád má Golfa V 2.0TDI (125kW), byl druhým majitelem (100% nájez kilometru - auto po otci), sportovní filtr KN a výsledkem mrtvé turbo...
Ale osobně zkušenost žádnou nemám (a díky bohu za to) a tamhle věcem nerozumím, jen tlumočím poznatky...
Výsledkem byla odrovnané váha vzduchu (3x) a auto v nouzovém režimu nebylo žádným nezvyklým jevem... Nakonec je v šíru původní soft a původní filtr...
další kamarád Ford Focus 1.6 (najeto asi 70tkm) filtr od značky GREEN včetně silikonového potrubí.. Krásný WRC zvuk, nárust výkonu téměř necitelný, váha vzduchu KO...

no a nakonec kamarád má Golfa V 2.0TDI (125kW), byl druhým majitelem (100% nájez kilometru - auto po otci), sportovní filtr KN a výsledkem mrtvé turbo...
Ale osobně zkušenost žádnou nemám (a díky bohu za to) a tamhle věcem nerozumím, jen tlumočím poznatky...
Fotogalerie amatéra a studenta fotografie! 
Sleduj i na Facebooku (dole pod menu
)


I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.

Sleduj i na Facebooku (dole pod menu



I want to like people, but they're just so f*ckn' stupid.
Re: vzduchové filtry K&N,
Ale ty zkušenosti jsou i u benzínů, jenže na starších koncepcích, což nejde s nynějšími motory porovnat - jsou dosti citlivé na vzduch.
U Elpeho motoru nebyla ještě ani váha, ani EGR. Tam to bylo v pohodě.
U benzínových aut s váhou se dávala SW/HW OFF - zde stačilo dokonce vytáhnout u některých aut konektor do váhy vzduchu (např. 1.8T) a jelo to líp a bez hlášení chyb. U novějších už to neprojde bez chyby.
Další problém bylo odstínění od sání teplého vzduchu (teplý vzduch je řidší = ztráta) u konusů, což řeší sportovní vložka do původního airboxu tak jak o tom uvažuješ, ale koukni na podtlakovou soustavu jestli se ti neporuší funkce ztrátou tlakové diference, jenž papírový filtr vytváří.
Ale jednoduchá odpověď je taktéž tak nějak od výrobců - kdyby byla spotřeba nižší a výkon vyšší (tak jak udává dodavatel/výrobce těchto filtrů), nemyslíš, že by při boji s eko normama ten filtr neosazovali automobilky hned?
Do staršího auta bez elektroniky řeknu není problém, v nových je problém dosti velký. Proto píšu že servisáci budou mít radost
U Elpeho motoru nebyla ještě ani váha, ani EGR. Tam to bylo v pohodě.
U benzínových aut s váhou se dávala SW/HW OFF - zde stačilo dokonce vytáhnout u některých aut konektor do váhy vzduchu (např. 1.8T) a jelo to líp a bez hlášení chyb. U novějších už to neprojde bez chyby.
Další problém bylo odstínění od sání teplého vzduchu (teplý vzduch je řidší = ztráta) u konusů, což řeší sportovní vložka do původního airboxu tak jak o tom uvažuješ, ale koukni na podtlakovou soustavu jestli se ti neporuší funkce ztrátou tlakové diference, jenž papírový filtr vytváří.
Ale jednoduchá odpověď je taktéž tak nějak od výrobců - kdyby byla spotřeba nižší a výkon vyšší (tak jak udává dodavatel/výrobce těchto filtrů), nemyslíš, že by při boji s eko normama ten filtr neosazovali automobilky hned?
Do staršího auta bez elektroniky řeknu není problém, v nových je problém dosti velký. Proto píšu že servisáci budou mít radost

Re: vzduchové filtry K&N,
nad tímto zvažuju
Číslo produktu: OV021
Značka, motor, rok výroby: Seat Ibiza V 1.4L L4 F/I 85HP 08-10
Rozměry filtru: 375×191mm
Výrobce: SIMOTA
Běžná cena s DPH 1 175 Kč (47 EUR)
Vaše cena s DPH (20.0 %):
915 Kč (37 EUR)
Čistící sada filtrů Simota 200ml
Dostupnost: Expedujeme ihned
Číslo produktu: OC-02
Výrobce: SIMOTA
Běžná cena s DPH 630 Kč (25 EUR)
Vaše cena s DPH (20.0 %):
449 Kč (18 EUR)

Číslo produktu: OV021
Značka, motor, rok výroby: Seat Ibiza V 1.4L L4 F/I 85HP 08-10
Rozměry filtru: 375×191mm
Výrobce: SIMOTA
Běžná cena s DPH 1 175 Kč (47 EUR)
Vaše cena s DPH (20.0 %):
915 Kč (37 EUR)
Čistící sada filtrů Simota 200ml
Dostupnost: Expedujeme ihned
Číslo produktu: OC-02
Výrobce: SIMOTA
Běžná cena s DPH 630 Kč (25 EUR)
Vaše cena s DPH (20.0 %):
449 Kč (18 EUR)
- Přílohy
-
- OV021.jpg (120.77 KiB) Zobrazeno 21474 x
-
- Cleaning_kit.jpg (50.21 KiB) Zobrazeno 21471 x
Re: vzduchové filtry K&N,
Vždycky, když čtu Pomovi, koukám, jak se to dá taky vidět( musím ale většinou souhlasit). Moje zkušenost s otevřeným sáním je ale pozitivní. Měl sem to na Mazdě MX3( 1,8 atmosféra, žádná váha vzduchu ) a bylo to hodně znatelné zlepšení, jak nárůst výkonu, tak zvukově( 6-ti válec je 6-ti válec). To byl konus zn.Green. Teď mám zase otevřené sání a výkon moc poznat není, ale zvuk je o 100% lepší, spotřeba nevím. Problémy zatím žádné, ale já najedu 8tisíc za rok. Měl sem prvně blbě odstíněné teď to mám v odpadní rouře s přívodem studeného vzduchu z nárazníku a funguje to dobře.
Ve zdraví se dožít smrti