Lazi´s Ibiza

Představení vašich aut
Odpovědět
Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od PoMa »

Sjeté obložení máš na jedné straně proto, že jsi neměl seřízenou ruční brzdu (vymezuješ jí vůle mezi obložením a bubnem) a nefungoval vyrovnávací mechanismus čelistí. Když jsi dal ruční brzdu na první - druhý zub, šly oba bubny stejně ztuha? Na třetím už bys tím neměl hnout. Šteluje se na lankách u ruční brzdy - 10 klíč.

Diagnostickou zásuvku najdeš pod volantem u pojistek, VAG na ní funguje. Jen možná nebudeš mít ještě 16-pólovou zásuvku (tady byla ještě černá, novější jsou růžové), ale jen dva dvoupinové konektory, jeden černý, druhý bílý.

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Jo, tak ručka mi zabírá až tak na 15ctej zoubek :lol: Takže opravdu nevím, jak zabírala na druhý (takhle už se to ke mě dostalo).

Seřizovat jí budu, až vymění pravé čelisti. Jinak seřízení se provádí tak, že sešlápnu brzdu doplna, ručku dám na 3-tí zoubek a matičky utáhnu na pevno rukou? Jest tak?
Píšeš, že nefungoval vyrovnávací mechanismus. Jak ho rozpohybuji zpět k životu?

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od PoMa »

Ručka se seřizuje bez sešlápnutí brzdy - to bys nic nesešteloval. Utahuješ tak dlouho, dokud se kolo točí volně. Po dotažení párkrát zatáhneš za ručku, povolíš a zkontroluješ volnost točení (že nikde nic nedrhne) - tím si ověříš i volný pohyb lanek. Na prvním/druhém zoubku pak musí obě kola jít stejně s podporem.

Pokud bude mechanismus hodně tuhý, bude lepší jej spíše vyměnit, než rozhýbávat (i ty pružinky se časem unaví a neplní svojí funkci)

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Tak dneska jsem koupil ploché stěrače (Starline). Vzhledově šílené, ale stírací vlastnosti na jedničku :) Uvidíme, jak dlouho jim to vydrží :)

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Ahoj, opět bych potřeboval jednu z vašich odborných rad.
Dnes jsem vyměňoval zadní pakny. Při snaze o odvzušnění se zlomil šroub v brzdovém prasátku. Je nějaká možnost ho dostat ven a nahradit jiným šroubem nebo mám kupovat nové prasátko?

Našel jsem tyto:
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;2 ... ST=0|LNG=0|
Která z variant je pro mě?

Motor: 1.4i (kód ABD), bez ABS, r.v. 1994

Dále až budu odpojovat brzdovou hadičku, nastanou nějaké problémy? Myslím v tom smyslu, jestli hadička ve spoji praskne či nikoli. Nějaké další komplikace?

Potom jsem seřizoval ručku... Dotáhnul jsem do plna (na konec závitu) a stejně to nebrzdí. Kde je chyba? U jedné strany jsem dokonce dával jako podložky další matičky, abych mohl ručku utáhnout víc.

Předem díky za odpovědi (už jsem z toho auta docela zoufalej :( )

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Tak aby se neřeklo, že se na autě nic nedělá. Fotky z haly.
Jinak přesně, jak říkal PoMa... Bezbarvý lak na krytu sání za půl roku zežloutnul a slezl (tímto i foto pro Vladu).

Dnes jsem koupil brzdová prasátka, tak zítra se vrhneme na výměnu (budu doufat, že se nebude nic nadále komplikovat).
Přílohy
DSCF9962.JPG
DSCF9963.JPG
DSCF9952.JPG

roton70
Příspěvky: 194
Registrován: 15.12.2010, 20:17
Bydliště: Ostrava

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od roton70 »

:D Ahoj,nebuď zoufalý,až si koupíš nové auto,tak nebudeš mít starosti,ale ani radosti.
Odpojovat od prasátka budeš trubku,hadička je až na nápravě,tu můžeš přiškrtit karosářskými kleštěmi a neuteče ti brzdovka.
Spoj nastříkej WD40 nebo něčím podobným /kofola/ , po chvíli povol klíčem,ale né vygajdaný,nejlepší očko s průřezem,vyměň vše potřebné,očisti,namontuj nové díly,seřiď vůli na paknách tak,aby jemně při otáčení bubnem šmrncly,ale nesmí drhnout,odvzdušni prasátko a teprve potom seřiď ruční brzdu,ideální 4-5 zub,ale při povolené nesmí blokovat kola.Po nějakém čase si obložení sedne a bude brzdit ještě lépe,cca 100 km,poté jenom zkontroluj.Brnkačka,néééé ! :lol: Hodně zdaru !
[color=#BF0040]SEAT TOLEDO 1 M[/color] [color=#000000]1.6 SR 74 kw[/color]
[color=#408000]na penězích mi nezáleží,hlavně když se nadřu ![/color]

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Tak s prostředky není problém. Jen mít to správné know how :)

Co je to vygajdaný klíč? :D A jak vypadá očko s průřezem? :D
Seřiď vůli na pakná... To se dělá samostavem, že? Jak by měl být nastavem? Já ho vyklepával co nejvíce nahoru.

Jinak díky moc za rady :)

roton70
Příspěvky: 194
Registrován: 15.12.2010, 20:17
Bydliště: Ostrava

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od roton70 »

:lol: Jiný kraj-jiný mrav.Vygajdaný - vytahaný-sjede ti hrany a pak jenom sika kleště,ale je tam málo místa.
Očkový klíč,který je naříznutý,aby šel nasadit přes zapojenou trubku,ale nelze udělat z normálního očka - nemá pevnost.
Samostavy jsou príma věc,ale po letech už nefungují,musíš vůli nastavit ručně a jestli jsi ten klínek vytloukal směrem nahoru,tak si vůli zvětšoval,musíš dolů,aby rozvíraly čelisti od sebe. :mrgreen:
[color=#BF0040]SEAT TOLEDO 1 M[/color] [color=#000000]1.6 SR 74 kw[/color]
[color=#408000]na penězích mi nezáleží,hlavně když se nadřu ![/color]

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Tak vyřízlé očko tam asi nebude, uvidím.

A jinak jsem myslel, že když koupím nové pakny, tak dát vůli co nejmenší a o zbytek už se postará samostav... No, zjevně ne :D Nastavím je tedy růčo :)

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Ještě mě teď napadlo. Zjistil jsem únik brzdové kapaliny na napojení na hlavní brzdový válec. Jak to funguje? Moje domněnka byla, že to je kontramatka (horní povolit a spodní utáhnout). Když jsem to ale zkoušel, tak se mi začala kroutit hadička. Kvůli strachu o její ulomení jsem toho nechal.
Jak tedy tuto netěsnost odstranit? Utáhnout (jak?) nebo bude stačit napatlat nějakým těsnícím tmelem?

Ještě, k čemu je na levé straně ten hliníkový nesmysl a na pravé není?
Přílohy
DSCF9947.JPG

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od PoMa »

No k zadním brzdám se ti vyjádřil pěkně Roton, takže tam není už co. Snad jen, že prasátka mají číslo 6N0 611 053 (17,46 FAG). Na trubky dávej obzvláště pozor (i na ty u hlavního brzdového válce) - jsou už celkem jeté a proto se ti už ani volně neotáčí ta převlečná matka a kroutí se ti i trubka (trubka přirostla k matce). Zde je každá rada drahá. Chce to cit. Žádné tmely nejsou, brzdovka by je stejně rozežrala - tady to těsní (už netěsní) kov na kov. Když do toho budeš vrtat, může se stát, že budeš shánět nové trubky. Když to necháš tak, budeš přisávat vzduch a přestane ti to brzdit.
Jinak nezapomeň - brzdová kapalina se mění nejpozději co dva roky, tak jestli tam máš starší, tak nech klidně při výměně prasátkek kapalinu vytéct a ještě si přišlápni při vytékání na brzdu, ať to strhne a vyplaví i nečistoty. Pak pořádně odvzdušnit.

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Děkuji všem za rady :)
Kapalina vyměněna, pravé prasátko vyměněno (u levého vyměněný jen odvzušňovací šroub). Poté vše důkladně odvzušněno :) Jen na prvních 2 cm je pedál měký, pak to brzdí, jak má :) Takže to považuji za úspěch.
Netěsnost na hlavním brzdovém válci zůstavá (nemám odvahu se do toho vrtat a ryskovat zničení brzdové trubičky). To radši po zavzdušnění opět odvzušním.
Stále se mi ale nedaří seřídit ručku. Jde zatáhnout jen na 4. zoubek ale nebrzdí, jak má. Ozývá se jen přerušované pískání brzd. Kde je chyba? Nebo je to jen, než se pakny ojedou?

Teď už se jen čeká na Bremba dopředu :)
Pokud půjde vše jak má, tak je udělám v úterý i s čepy ramen :)

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od PoMa »

A nemáš mastné bubny/obložení? To bys pak dlouho nebrzdil. Jinak plné účinnosti brzda dosahuje po ujetí cca 500km (přizpůsobení obložení čelisti/destičky povrchu kotouče/bubnu), do první stovky je to takové hodně "o hubu", ale zabrzdíš. Ručka by to měla udržet i z kopce bez zajíždění.

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Bubny i pakny jsem otíral technickým benzínem. Tak snad by tam nic mastného být nemělo. Když brzdím normálně, žádné pískání se neozývá. Jen při použití ručky (jinak zatím jsem neměl možnost ji v kopci vyzkoušet).
Pravé kolo zabírá jak má (ale pokud dobře slyším, tak píská právě pravé). Na levé kolo jsem před originální matičku (seřízení u ruční brzdy) musel přidat 3 větší matičky jako podložky, abych dosáhl alespoň nějakého brzdného účinku.
Pravé kolo ale i tak brzdí znatelně více.


lapip
Příspěvky: 3453
Registrován: 03.09.2009, 21:49
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lapip »

Jednosloupák jsi ještě neviděl ? :lol:
Odkaz hír - http://www.autoservisnitechnika.cz/jedn ... c-op25.php
:mrgreen:
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Přesně tak ;) Princip ještěrky (s tím rodílem, že my máme nosnost 5000 kg).

Ještě dotaz: Co je toto za přípojku na VAG? Ta novější nebo starší? popřípadě, jaké má označení?
Díky :)
Přílohy
DSCF0006.JPG
DSCF0006.JPG (187.61 KiB) Zobrazeno 8176 x

Uživatelský avatar
PoMa
Administrátor
Příspěvky: 4037
Registrován: 03.09.2009, 22:01
Bydliště: Karviná

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od PoMa »

Klasická 16 pinová OBD II. Komunikační protokol KKL.
http://cs.wikipedia.org/wiki/OBD-II
http://www.motordiag.cz/info/uvod

Uživatelský avatar
lazi
Příspěvky: 175
Registrován: 04.06.2010, 23:08
Bydliště: Karlovy Vary / Chomutov

Re: Lazi´s Ibiza

Příspěvek od lazi »

Na aukru jsem našel přípojku k počítači. Myslíš, že pomocí ní by šlo z auta vyčíst chybová hlášení nebo bude za potřebí ještě nějaký software, který není na přiloženém CD?

http://aukro.cz/diagnostika-usb-kkl-vag ... 55541.html

Odpovědět