LEON I - Zámek kufru
LEON I - Zámek kufru
Ahoj,
dá se vyměnit zámek kufrových dveří ? Když je kufr zavřený ?
Zima ke mě byla krutá a nadělila mi rozbitý nejspíš mechanismus, jelikož se zámek prostě neodemkne
dá se vyměnit zámek kufrových dveří ? Když je kufr zavřený ?
Zima ke mě byla krutá a nadělila mi rozbitý nejspíš mechanismus, jelikož se zámek prostě neodemkne
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: LEON I - Zámek kufru
Sám mechanizmus se nepokazí tak, aby jej bylo potřeba měnit. Pokud nejde otevřít zadní víko, tak záleží pokud při odemykání centrálem máš vložku zámku ve svislé poloze (pokud s ním nikdo nemanipuloval, tak nejspíš ho takto máš) jestli slyšíš motorek zámku při odemykání. Pokud ano, pak je předpoklad, že zůstalo viset kladívko nad jistícím hranolkem. Pokud motorek neslyšíš, odemkneš zámek klíčem a zámek otevřeš (při odemykání nesmí být nadzvedlá ručka na doraz, ale jen aby šlo manipulovat klíčem). Při tomto odemykání cítíš jak v poslední fázi taháš za táhlo motorku, to je OK.
Pokud je to bez úspěchu, visí opět ono kladívko.
Takto vypadá zámek v uzamčené poloze. Všimni si, že výstupek na hranolu nadzvedává kladívko, které tím pádem se dostane druhou (tou spodní) částí mimo kovové zdvihátko.
Když se zámek odemkne a kladívko zůstane viset - viz. druhá fotka, tak stále neotevřeš. Bouchnutím nad S-ko, nebo do S-ka zámku (při skopeném madle zámku - S-ka) docílíš spadnutí/střepání toho kladívka, to pak povolí otevření zámku.
Třetí fotka znázorňuje detail správné pozice kladívka pro otevření zámku Takto spodní část kladívka při nadzvedávání ručky S-ka přitlačí na spodní kovovou packu (celé se to pootočí kolem vlastní osy - v ose hranolu - s pohybem madla), tlačná síla se přenese spojovací tyčkou dolů na zámek a ten se odjistí.
Pokud se Ti nepovede takto zadní dveře otevřít, tak buď si vrtneš v tapecu dírku na šroubovák tak, aby ses dostal k horní části toho táhla, co vede dolů k zámku (ne na motorek) a posunutím dolů zámek odjistíš i v uzamčené poloze zámku.
Nebo druhá možnost je sundat tapec pátých dveří z kufru, což v této zimě nese riziko prasknutí toho plastu, jelikož drží dost pořádně. To obnáší sklopit zadní sedadla a vytáhnout plato, vlézt do kufru, z madel vyšroubovat po jednom šroubku (tedy dva vruty) a tapec odtrhnout od dveří. Drží na několika místech na plechových pérkách a k tomu i na plastových cvocích (rozluč se s něma, prasknou). Odtrhnout nejdříve spodní část, horní je překrytá plasty sloupků, tam to pak jen vyhákneš.
Nefungoval-li motorek, zjisti příčinu/vyměň. Bude-li viset kladívečko, je ho potřeba zprovoznit tak, aby se volně hýbalo (při nadzvednutí samo spadne).
Chybou je, že zde dochází k tření plast/plast, a jestli se do toho dostane nečistota, pak je kufr nedobytný. Systém jako takový je vůči násilnému otevření vyřešen dobře, ale u A3 (8L) už je v místě zámku sundávací víčko - asi už věděli proč ho tam dávají. U Leona 1M a Ibizy 6L se na uživatele jaksi pozapomnělo a když to někomu nepůjde otevřít, tak ho jen odkáže na servis, kde si pak postiženého pěkně skásnou.
Pokud je to bez úspěchu, visí opět ono kladívko.
Takto vypadá zámek v uzamčené poloze. Všimni si, že výstupek na hranolu nadzvedává kladívko, které tím pádem se dostane druhou (tou spodní) částí mimo kovové zdvihátko.
Když se zámek odemkne a kladívko zůstane viset - viz. druhá fotka, tak stále neotevřeš. Bouchnutím nad S-ko, nebo do S-ka zámku (při skopeném madle zámku - S-ka) docílíš spadnutí/střepání toho kladívka, to pak povolí otevření zámku.
Třetí fotka znázorňuje detail správné pozice kladívka pro otevření zámku Takto spodní část kladívka při nadzvedávání ručky S-ka přitlačí na spodní kovovou packu (celé se to pootočí kolem vlastní osy - v ose hranolu - s pohybem madla), tlačná síla se přenese spojovací tyčkou dolů na zámek a ten se odjistí.
Pokud se Ti nepovede takto zadní dveře otevřít, tak buď si vrtneš v tapecu dírku na šroubovák tak, aby ses dostal k horní části toho táhla, co vede dolů k zámku (ne na motorek) a posunutím dolů zámek odjistíš i v uzamčené poloze zámku.
Nebo druhá možnost je sundat tapec pátých dveří z kufru, což v této zimě nese riziko prasknutí toho plastu, jelikož drží dost pořádně. To obnáší sklopit zadní sedadla a vytáhnout plato, vlézt do kufru, z madel vyšroubovat po jednom šroubku (tedy dva vruty) a tapec odtrhnout od dveří. Drží na několika místech na plechových pérkách a k tomu i na plastových cvocích (rozluč se s něma, prasknou). Odtrhnout nejdříve spodní část, horní je překrytá plasty sloupků, tam to pak jen vyhákneš.
Nefungoval-li motorek, zjisti příčinu/vyměň. Bude-li viset kladívečko, je ho potřeba zprovoznit tak, aby se volně hýbalo (při nadzvednutí samo spadne).
Chybou je, že zde dochází k tření plast/plast, a jestli se do toho dostane nečistota, pak je kufr nedobytný. Systém jako takový je vůči násilnému otevření vyřešen dobře, ale u A3 (8L) už je v místě zámku sundávací víčko - asi už věděli proč ho tam dávají. U Leona 1M a Ibizy 6L se na uživatele jaksi pozapomnělo a když to někomu nepůjde otevřít, tak ho jen odkáže na servis, kde si pak postiženého pěkně skásnou.
Re: LEON I - Zámek kufru
Takže jsem zlomil jeden plastový zobáček
A odešel motorek takže je třeba vyměnit. Díky za rady bylo to přesně tak jen nebyla zahrnuta velikost servisáka
PS SEATU: Uvědomte si, že né všichni jsou malí
PS Lidem: 3 krát jsem se jebl do hlavy oknem zevnitř
A odešel motorek takže je třeba vyměnit. Díky za rady bylo to přesně tak jen nebyla zahrnuta velikost servisáka
PS SEATU: Uvědomte si, že né všichni jsou malí
PS Lidem: 3 krát jsem se jebl do hlavy oknem zevnitř
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: LEON I - Zámek kufru
si s martinem podejte ruce
Tvorba www stránek, grafiky, reklamy aj. http://www.nndesign.cz veskere info přes PM/telefon/osobně
Re: LEON I - Zámek kufru
Ty se směješ, ale nevíš jaké to je
Jinak kdyby někdo měl skladem zadní el. zámek na Leona I tak šup sem s ním
Popřípadě nevíte někdo jak se to přesně jmenuje to el. ovládání zámku ? Myslím tím pracovní název
Jinak kdyby někdo měl skladem zadní el. zámek na Leona I tak šup sem s ním
Popřípadě nevíte někdo jak se to přesně jmenuje to el. ovládání zámku ? Myslím tím pracovní název
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: LEON I - Zámek kufru
ja te jebnuti do hlavy oknem slysel v primem prenosu
Cislo dilu jsi mel pred sebou, kdyz jsi se na ten motorek dival. Pisni ho sem, bude to rychlejsi, at to nemusim hledat.
Cislo dilu jsi mel pred sebou, kdyz jsi se na ten motorek dival. Pisni ho sem, bude to rychlejsi, at to nemusim hledat.
Re: LEON I - Zámek kufru
Nevím co z toho je číslo dílu
1M6 862 159
3B0 959 701
1M6 862 159
3B0 959 701
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: LEON I - Zámek kufru
oba, druhe je pouzito u Passata, jen na konci je 781 a ne 701
Dle katalogu je uvadeno 1M6 862 159C s nazvem "nastavovaci zarizeni" (obcas si clovek o nazvu pomysli sve) a je ve vsech Leonech i Toledech 1M, a s cislem 3B0 959 781B s nazvem "motor nastavovaci pro centralni zamykani" ve vsech Golfech IV, Lupech a Pasicich B5
Dle katalogu je uvadeno 1M6 862 159C s nazvem "nastavovaci zarizeni" (obcas si clovek o nazvu pomysli sve) a je ve vsech Leonech i Toledech 1M, a s cislem 3B0 959 781B s nazvem "motor nastavovaci pro centralni zamykani" ve vsech Golfech IV, Lupech a Pasicich B5
Re: LEON I - Zámek kufru
Tak možná problém odstraněn.
Samotný motorek ( zámek ) drží na dvou šroubech avšak stačí povolit a vyndat V plechu je vytvořena drážka na nasazení. Povolení provedete normálně kleštěmi
Motorek stačí poté vyndat a doma lehce, pomaličku rozdělat. Pomůže třeba nůž vložit do mezery a pomalinku roztáhnout až povolí první zobáčky
Táhlo je volně umístěno takže se nebojte kdyby vám vypadlo. Po lehkém profouknutí již s táhlem jde samovolně hýbat.
FOTO:
Zamknutý stav:
Odemknutý stav:
Pohled na vnitřní stranu( strana položená na plechu )
Samotný motorek ( zámek ) drží na dvou šroubech avšak stačí povolit a vyndat V plechu je vytvořena drážka na nasazení. Povolení provedete normálně kleštěmi
Motorek stačí poté vyndat a doma lehce, pomaličku rozdělat. Pomůže třeba nůž vložit do mezery a pomalinku roztáhnout až povolí první zobáčky
Táhlo je volně umístěno takže se nebojte kdyby vám vypadlo. Po lehkém profouknutí již s táhlem jde samovolně hýbat.
FOTO:
Zamknutý stav:
Odemknutý stav:
Pohled na vnitřní stranu( strana položená na plechu )
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: LEON I - Zámek kufru
Tak sice ze zmrzlými prsty leč nakonec zámek byl nandán a již funguje jak má
Díky M. za tel. podpooru a občásný nejapný smích když jsem se jebl do hlavy
Díky M. za tel. podpooru a občásný nejapný smích když jsem se jebl do hlavy
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: LEON I - Zámek kufru
sice zněl nejapně, ale zvuková kulisa rány s představivostí vytvořila velmi vtipnou situaci, na kterou vznikla má následná reakce.
A příčina zaseknutí mechanické části motorku?
A příčina zaseknutí mechanické části motorku?
Re: LEON I - Zámek kufru
No podle zbežného ohlédnutí okem bych řekl, že tam zatekla tající voda z nánosem prachu a to zapříčinilo zaseknutí.
Tedy opravdu stačilo pouze rozebrat motorek, profouknout, nechat přes noc pěkně vysušit, ráno popřípadě ještě profouknout, pak jen nasadit správně ukotvit a fungujeme zase jako zamlada
Tedy opravdu stačilo pouze rozebrat motorek, profouknout, nechat přes noc pěkně vysušit, ráno popřípadě ještě profouknout, pak jen nasadit správně ukotvit a fungujeme zase jako zamlada
Chybovat je v povaze člověka, ale jen hlupák na svém omylu setrvává.
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Jdi do boje vesele, neboť mrtví, kteří se nesmějí, jsou oškliví.
Srdcovka
Re: LEON I - Zámek kufru
Zdravím,
podělím se o moji dnešní zkušenost. Po včerejšim lehkém umytí auta sem večer kufr sice otevřel, ale už nešel zavřít (zůstal pořád otevřený a svítila kontrolka na palubovce). No po zamknutí auta už nešel otevřit vůbec ale s dveřmi šlo pohnout tak 2cm nahoru. Zkusil jsem popsanou metodu zabouchaní na "S" ,ale nepomohlo tak jsem přistoupil k demontáži tapece a jelikož mám utrhlé táhlo pro sklopení dvousedáku tak to byl boj . Asi po 20 minutách a ulomení jednoho plastového zobáčku se to povedlo. Zátahl jsem za táhlo od mechanismu k samotnému zámku a bylo po problému. Celé jsem to promazal a chodí jak hodinky. + dalších 20 min než jsem dal tapec zpátky..
podělím se o moji dnešní zkušenost. Po včerejšim lehkém umytí auta sem večer kufr sice otevřel, ale už nešel zavřít (zůstal pořád otevřený a svítila kontrolka na palubovce). No po zamknutí auta už nešel otevřit vůbec ale s dveřmi šlo pohnout tak 2cm nahoru. Zkusil jsem popsanou metodu zabouchaní na "S" ,ale nepomohlo tak jsem přistoupil k demontáži tapece a jelikož mám utrhlé táhlo pro sklopení dvousedáku tak to byl boj . Asi po 20 minutách a ulomení jednoho plastového zobáčku se to povedlo. Zátahl jsem za táhlo od mechanismu k samotnému zámku a bylo po problému. Celé jsem to promazal a chodí jak hodinky. + dalších 20 min než jsem dal tapec zpátky..